کد خبر : 20283
تاریخ انتشار : جمعه 17 آذر 1402 - 10:46

اول بی‌عدالتی، فقر و محرومیت را از بین ببرید سپس امر به معروف کنید!

اول بی‌عدالتی، فقر و محرومیت را از بین ببرید سپس امر به معروف کنید!

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: اگر مسئولان و حکمرانان به وظایف خود در اجرای عدالت عمل می‌کنند و در جامعه ما بی‌عدالتی وجود ندارد، انجام امر به معروف و نهی از منکر در بخش عامه مردم جواب می‌دهد. اگر در ایران که یک کشور ثروتمند است، مردم در رفاه زندگی می‌کنند و فقر و محرومیت وجود ندارد، اجرای امر به معروف و نهی از منکر در بخش مردمی جامعه با هیچ مشکلی مواجه نخواهد شد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ روزنامه جمهوری اسلامی تاکید کرده که شرایط برای اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر فراهم نیست.

اکنون به راحتی می‌توانیم به این سوال پاسخ بدهیم که در جامعه امروز ما آیا شرایط برای اجرای امر بمعروف و نهی از منکر در بخش مردم فراهم است یا نه؟ پاسخ اینست که اگر مسئولان و حکمرانان به وظایف خود در اجرای عدالت عمل می‌کنند و در جامعه ما بی‌عدالتی وجود ندارد، انجام امر بمعروف و نهی از منکر در بخش عامه مردم جواب می‌دهد. اگر در ایران که یک کشور ثروتمند است، مردم در رفاه زندگی می‌کنند و فقر و محرومیت وجود ندارد، اجرای امر بمعروف و نهی از منکر در بخش مردمی جامعه با هیچ مشکلی مواجه نخواهد شد. اگر در گفتار و رفتار حکمرانان ما صداقت حرف اول را می‌زند و آنها به وعده‌هایشان عمل می‌کنند، اجرای امر بمعروف و نهی از منکر در بخش مردمی قابل انجام است. اگر در انتصاب‌ها شایسته‌ سالاری حاکم است و در انتخابات به قانون عمل می‌شود بطوری که حق هیچکس ضایع نمی‌شود، شرایط برای اجرای امر بمعروف و نهی از منکر در بخش مردم فراهم است. اگر آزادی‌های مشروع برای عموم مردم تامین است و حق هیچکس در هیچ زمینه‌ای ضایع نمی‌شود و مسئولان با مفاسد برخورد جدی می‌کنند و اجازه نمی‌دهند جامعه دچار فساد شود، امکان انجام امر بمعروف و نهی از منکر در بخش مردمی وجود دارد.

این روزنامه افزوده است: شاید کسانی که می‌خواهند تحت عناوینی از قبیل مصلحت ‌اندیشی بر واقعیت‌ها سرپوش بگذارند، درباره تمام این موارد نظر مثبتی داشته باشند و بگویند در جامعه ما امروز عدالت برقرار است، تبعیض و فقر و محرومیت وجود ندارند، صداقت حرف اول را می‌زند، شایسته‌ سالاری و حاکمیت قانون در انتصابات و انتخابات رعایت می‌شوند، آزادی وجود دارد، حق هیچکس ضایع نمی‌شود و از فساد هم خبری نیست. همین نیز خود یکی از مصادیق عدم صداقت است که موجب می‌شود مردم حتی از احکام شرعی هم گریزان شوند و امر بمعروف و نهی از منکر در بخش مردمی بی‌اثر شود. راه درست اینست که امر بمعروف و نهی از منکر در میان حکمرانان به ‌اجرا درآید. اصلاح جامعه باید از مسئولین شروع شود. اگر حکمرانان اصلاح شوند، امر بمعروف و نهی از منکر بدون ستاد و دبیر و رئیس و شورای سیاستگذاری و بودجه و پوستر و دفتر و دستک توسط خود مردم اجرا خواهد شد و نتیجه هم خواهد داد.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.