کد خبر : 22787
تاریخ انتشار : شنبه 12 اسفند 1402 - 10:11

انتخابات تمام شد؛ دلار گران‌تر می‌شود یا ارزان؟

انتخابات تمام شد؛ دلار گران‌تر می‌شود یا ارزان؟

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: مشاهدات پیشین نشان می‌دهد که عموما در مواقعی که فعالان ارزی یک اتفاق (مانند انتخابات روز جمعه) را عامل تغییر جهت بازار می‌دانند، تا پیش از وقوع آن حجم تقاضا افزایش یافته و پس از آن افراد با هدف فروش دارایی‌های خود در سقف قیمتی، اقدام به عرضه کرده و نرخ کاهشی می‌شود.

روزنامه دنیای اقتصاد روند بازار ارز به از انتخابات مجلس را بررسی کرده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، روند بازار ارز تهران بعد از انتخابات ۱۱ اسفند چگونه خواهد بود؟ این سوالی است که در هفته‌های اخیر نقل محفل معامله‌گران و فعالان ارزی بوده است. برخی از این افراد با اطمینان زیاد از افزایشی شدن نرخ بعد از این رویداد سخن می‌گویند و برخی دیگر نیز معتقدند افرادی که انتظارات افزایشی برای روز‌های پس از انتخابات ایجاد کرده‌اند می‌خواهند دارایی‌های خود را در سقف بفروشند در نتیجه به علت افزایش تعداد عرضه‌کنندگان، بازار در هفته پیش‌رو کاهشی خواهد شد.

این روزنامه افزوده است: مشاهدات پیشین نشان می‌دهد که عموما در مواقعی که فعالان ارزی یک اتفاق (مانند انتخابات روز جمعه) را عامل تغییر جهت بازار می‌دانند، تا پیش از وقوع آن حجم تقاضا افزایش یافته و پس از آن افراد با هدف فروش دارایی‌های خود در سقف قیمتی، اقدام به عرضه کرده و نرخ کاهشی می‌شود.

 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.