کد خبر : 10543
تاریخ انتشار : شنبه 8 مهر 1402 - 9:38

اقدام جدید آمریکا علیه رابرت مالی

اقدام جدید آمریکا علیه رابرت مالی
اعضای مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را تصویب کردند که خواستار کاهش حقوق «رابرت مالی»، نماینده ویژه سابق وزارت خارجه آمریکا در امور ایران است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ اعضای مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را تصویب کردند که خواستار کاهش حقوق «رابرت مالی»، نماینده ویژه سابق وزارت خارجه آمریکا در امور ایران است.

این طرح در قالب متمم به لایحه اعتبارات وزارت خارجه آمریکا اضافه شده است. در این متمم عنوان شده دستمزد رابرت مالی بایستی به ۱ میلیون دلار کاهش پیدا کند.

در این طرح مشخص نشده میزان دستمزد رابرت مالی پیش از این چقدر بوده است. از جمله دیگر نکات ابهام این است که مشخص نیست این دستمزد مربوط به چه بازه زمانی است.

رسانه‌های آمریکا چندی پیش گزارش دادند مجوز امنیتی رابرت مالی به دلیل کوتاهی او در نگهداری اسناد محرمانه معلق شده است. گزارش شده بود که رابرت مالی به همین دلیل به مرخصی بدون حقوق فرستاده شده است.

مالی در گفت‌وگو با سی‌ان‌‌ان تصریح کرده بود: «به من اطلاع داده شده که استعلام امنیتی من تحت بررسی است. اطلاعات بیشتری در اختیار من گذاشته نشده اما انتظار دارم که تحقیقات به زودی و به نحو مطلوب فیصله پیدا کنند. در ضمن، من در مرخصی هستم.»

ماندگاری برجام و رفع ادعاهای پادمانی آژانس اتمی

رابرت مالی از ژانویه ۲۰۲۱ چند روز بعد از روی کار آمدن جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به عنوان نماینده ویژه دولت در امور ایران منصوب شد.

ادعاها درباره رابرت مالی در حالی مطرح شده که مذاکرات برای رفع تحریم‌ها علیه ایران از سال گذشته دچار وقفه شده است. آخرین دور مذاکرات رفع تحریم‌های وین مردادماه سال گذشته در وین برگزار شد. به گفته کارشناسان، برخی عوامل مانند فشارهای رژیم صهیونیستی، اختلافات با کنگره و مشکلات داخلی در آمریکا دلیل بی‌میلی دولت بایدن برای بازگشت به برجام، از زمان در دست گرفتن قدرت در کاخ سفید بوده است.

کشورهای غربی از طریق به راه انداختن جنگ رسانه‌ای-تبلیغاتی طی ماه‌های گذشته در تلاش بوده‌اند مقاومت ایران برای پافشاری در خصوص منافع این کشور را بشکنند.

جمهوری اسلامی ایران راستی‌آزمایی رفع تحریم‌ها، اخذ تضمین در خصوص ماندگاری برجام و رفع ادعاهای پادمانی آژانس اتمی را اصلی‌ترین مطالبه خود در مذاکرات رفع تحریم‌ها قرار داده و تأکید کرده که تنها بازگشت به قرارداد دوجانبه‌ای که در ازای برخی محدودیت‌ها نفع ملموس اقتصادی برای ملت ایران به همراه داشته باشد را منطقی می‌داند و آن را می‌پذیرد.

منبع: فارس

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.