کد خبر : 21851
تاریخ انتشار : جمعه 6 بهمن 1402 - 11:07

آملی لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام:

افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارگری در مقابل تورم ۴۵ درصدی چاره‌ساز نیست؛ این تورم مهلک است

افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارگری در مقابل تورم ۴۵ درصدی چاره‌ساز نیست؛ این تورم مهلک است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت گفت:حقوق امروز برای کارگران کفاف زندگی را نمی‌دهد، ۲۰ درصد افزایش حقوق کارگری مورد تصویب برای سال آینده هم در مقابل تورم ۴۰ تا ۴۵ درصد کارگشا و چاره ساز نیست، با این حقوق نیمی از مایحتاج خانواده را نمی‌توانند بدهند و تورم بالا برای کشور مهلک است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با صنعتگران و صاحبان صنایع و اصناف این شهرستان اظهار کرد: نکته های بسیار مهمی در جمع صنعتگران و تولیدکنندگان مطرح شد و قبول داریم که مشکلات وجود دارد و باید برای رفع آن تلاش شود البته در بسیاری از موارد با اصل اشکالات مطرح شده همراه هستم و این واقعیتی است که باید برای اصلاح تلاش شود.

بخش هایی از گفت و گوی آملی لاریجانی را در ادامه می خوانید:

حقوق امروز برای کارگران کفاف زندگی را نمی‌دهد، ۲۰ درصد افزایش حقوق کارگری مورد تصویب برای سال آینده هم در مقابل تورم ۴۰ تا ۴۵ درصد کارگشا و چاره ساز نیست، با این حقوق نیمی از مایحتاج خانواده را نمی‌توانند بدهند و تورم بالا برای کشور مهلک است.
این امر تنها و فقط برای کارگران نیست و حتی پزشکان هم روز گذشته در ساری گلایه فراوان داشتند.
استقلال در کشور هزینه‌هایی دارد تا برای خودمان و نسل‌های آینده استقلال ایجاد شود.
نمی‌خواهیم همانند عربستان ۱۱ میلیون بشکه نفت صادر شود ولی ترامپ رئیس جمهور آمریکا آنها را در حضور مسوولان شان “گاو شیرده” بیان کند، اینجا دیار علویان و تبرستان است و افتخار مردم این است که اسلام را توام با شیعی بودن حفظ کردند و پذیرفتند.
به آملی بودن خود افتخار می‌کنم و حفظ نام مرحوم والد و شهر آمل افتخار بزرگی برای مان است.
طبرستان و منطقه طبری از همان قرون اولیه بزرگتر از آمل بود ولی آمل پایگاه های اصلی طبرستان و محل جابه‌جا شدن قدرت های سیاسی در قرون اولیه بوده است البته برخی مورخان بزرگ آملی بودند و مایه افتخار است.
زمانی ۱۰ درصد قیمت واردات را تولیدکنندگان تضمین می‌گذاشتند ولی هم اکنون مشکلات بسیار فراوان شده است که نیازمند تدبیر دقیق و روشن است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.