کد خبر : 3900
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 شهریور 1402 - 18:04

بلومبرگ ادعا کرد:

افزایش صادرات نفت ایران همچنان ادامه دارد؟

افزایش صادرات نفت ایران همچنان ادامه دارد؟

تانکر ترکرز که وظیفه رصد حرکت نفت‌کش‌ها را در آب‌های بین‌المللی بر عهده دارد، ادعا کرد که میزان صادرات نفت ایران با وجود تحریم‌های آمریکا افزایش یافته است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ تارنمای بلومبرگ با استناد به داده‌های شرکت “تانکر ترکرز” (TankerTrackers) که وظیفه رصد حرکت نفت‌کش‌ها را در آب‌های بین‌المللی بر عهده دارد، ادعا کرد که میزان صادرات نفت ایران با وجود تحریم‌های آمریکا افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، بلومبرگ در این خبر افزود: گزارش‌های رسیده از صادرات نفت ایران به کشورهای خارجی نشان از افزایش صادرات این محصول در هفته‌های اخیر دارد و گفته می‌شود که این روند خشم آمریکایی‌ها را برانگیخته است.

مقام های آمریکایی ادعا می‌کنند که افزایش صادرات نفت ایران تاثیر منفی در روند صادرات نفت اوپک خواهد گذاشت و کشورهای عربستان و روسیه باید واکنش نشان دهند.

شرکت تانکر ترکرز که داده‌های مربوط به محموله‌های نفتی را به دولت‌ها، شرکت‌های بیمه و سایر موسسات ارائه می‌دهد، تخمین می‌زند که ایران در ۲۰ روز اول ماه آگوست روزانه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت خام و میعانات گازی صادر کرده است.

این شرکت ادعا می‌کند داده‌های موجود را از تصاویر ماهواره‌ای کسب کرده است.

منابع غربی در گزارش‌های خود به این موضوع تاکید دارند که ایران اکثر نفت خود را به کشور چین ارسال می‌کند زیرا کشورهایی مثل ژاپن و کره جنوبی به تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا پایبند هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.