کد خبر : 7612
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 شهریور 1402 - 14:04

دلیل افت سرعت اینترنت در نیمه‌شب مشخص شد

دلیل افت سرعت اینترنت در نیمه‌شب مشخص شد
وزیر ارتباطات گفت: در حال ارتقای شبکه هستیم و این کار معمولاً در نیمه‌شب انجام می‌شود به همین دلیل برخی مناطق حدود ساعت ۱ الی ۲ شب اختلالات محدودی تجربه می‌کنند.

به گزارش اقتصاد پرس؛ عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره علت کاهش سرعت اینترنت در نیمه‌شب، اظهار کرد: درحال توسعه شبکهٔ هستهٔ مخابراتی کشور هستیم. تجهیزات جدید در شبکه قرار می‌گیرد و ظرف شش‌ماه آینده ۵۰ درصد به ظرفیت لایه آی‌پی شبکه اضافه می‌کنیم. این کار معمولاً در نیمه‌شب انجام می‌شود و برخی مناطق به‌دلیل ارتقای شبکه حدود ساعت ۱ الی ۲ شب اختلالات محدودی خواهند داشت.

وی افزود: کاهش کیفیت اینترنت از قبل به اپراتورها اطلاع‌رسانی شده بود اما تاکید داریم عموم مردم هم در جریان این امر باشند.

وزیر ارتباطات با بیان این‌که «جزو ۲۵ کشور برتر دنیا در زمینه ساخت ماهواره‌های سنجشی بادقت خوب هستیم»، اظهار کرد: چند روز گذشته، ماهواره طلوع ۳ را برای پرتاب تحویل گرفتیم که با دقت زیر ۱۰ متر می‌تواند تصاویر را تهیه کند. قراردادهایی برای ساخت ماهواره با دقت نزدیک به یک متر داریم که تا پایان دولت به دست متخصصان خودمان ساخته می‌شود.

زارع‌پور یادآور شد: ماهواره‌های عملیاتی که الان در اختیار داریم بادقت یک متر و رنگی هستند. در حوزه پرتاب ماهواره جزء ۱۰ کشور برتر هستیم و فناوری پرتابگر ما در حال تثبیت است تا در لایه لئو و در فاصله ۵۰۰ تا ۶۰۰ کیلومتری زمین ماهواره‌های سنجشی را قرار دهیم.

وی تاکید کرد: جزء شش یا هفت کشور برتر دارای فناوری جابجایی ماهواره در لایه‌های مختلف هستیم. بلوک انتقال مداری «سامان» را سال گذشته آزمایش کردیم و امسال هم یک آزمایش مجدد دارد. در نیمه دوم سال هم خبرهای خوشی از این حوزه اعلام می‌کنیم.

زارع‌پور ادامه داد: در دو سال گذشته ۷۷۰ روستای جدید به اینترنت متصل شده‌اند. از مجموع حدود ۵۰ هزار روستا، یک هفتم روستاهای متصل‌شده به اینترنت در دو سال اخیر در استان سیستان و بلوچستان بوده است. بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و بیش از هزار کیلومتر فیبر نوری کشیده شده است. تا پایان سال همه روستاهای سیستان و بلوچستان متصل به اینترنت می‌شود.

ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.