کد خبر : 9070
تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 شهریور 1402 - 19:16

ادعای معاون وزیر رفاه: یارانه‌ها قطع نمی‌شوند هدفمند می‌شوند

ادعای معاون وزیر رفاه: یارانه‌ها قطع نمی‌شوند هدفمند می‌شوند

معاون وزیر کار و تعاون ضمن تکذیب قطع شدن یارانه‌ها گفت: سال گذشته ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان یارانه داده‌ می‌شد و حجم کامل آن ۳ هزار میلیارد تومان بود.

به گزارش اقتصاد پرس؛ معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ۸۰ میلیون نفر در کشور یارانه می‌گیرند گفت: یارانه‌ها باید هدف گذاری شود و افرادی که نیاز دارند از یارانه برخوردار باشند.

علیرضا عسگریان در نشست هم اندیشی اعضای شورای عالی استان‌ها با اشاره به اهمیت شورای عالی استان‌ها گفت: سال ۷۹ یارانه‌های غیرمستقیم حذف و یارانه‌های نقدی پرداخت شد. قرار بود این یارانه‌ها در سه بخش پرداخت شود.

او افزود:۵۰ درصد برای قشر محروم و نیازمند باشد، ۳۰ درصد برای صنایع استفاده شود و ۲۰ درصد برای طرح‌های عمرانی هزینه شود. به دلیل اینکه زیرساخت درستی در آن سال‌ها وجود نداشت ۱۰۶ درصد یارانه به ۶۹ میلیون نفر مردم اختصاص یافت و بخشی هم صرف کارهای عقب مانده دولت شد.

وی افزود: سیاست یارانه دهی این بود که قشر کم درآمد از یارانه برخوردار باشد و عقل و عدالت و شرع هم بر این تاکید دارد. این در صورتی است که اکنون ۷۹ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر یارانه می‌گیرند.

عسگریان گفت: سال گذشته ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان یارانه داده‌ می‌شد و حجم کامل آن ۳ هزار میلیارد تومان بود و در صورتی که با حذف ارز ترجیحی حجم یارانه‌ها به ۲۹ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: ۳۲۰ هزار میلیارد تومان در سال به ۷۹ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر یعنی نزدیک به ۸۰ میلیون نفر یارانه داده‌ می‌شود و اگر کالا برگ هم اضافه شود به ۴۰۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد که حجم بسیار بزرگی است‌. این یارانه سفره مردم بود و به دلیل نبود زیرساخت به درستی هدایت نشد.

وی با بیان اینکه یارانه فقط به صورت نقدی پرداخت نمی‌شود توضیح داد: پیش از این بزرگترین محصول قاچاق از کشور دارو بود چرا که قیمت دارو به دلیل اختصاص یارانه، ارزان تر از کشورهای همسایه است‌.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.