کد خبر : 12390
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1402 - 16:27

ادعای عجیب روزنامه دولت: سطح درآمد و رفاه مردم در دولت رئیسی افزایش و فقر کاهش یافته!

ادعای عجیب روزنامه دولت: سطح درآمد و رفاه مردم در دولت رئیسی افزایش و فقر کاهش یافته!

روزنامه ایران نوشت: درصد افراد زیر خط فقر در دو سال گذشته بیشتر از قبل نیست و ضریب جینی نیز در دو سال گذشته کاهش یافته و بهبود پیدا کرده است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ روزنامه دولتی ایران مدعی شده سطح درآمد و رفاه مردم در دولت سیزدهم افزایش و در مقابل فقر کاهش یافته است!

دکتر جواد صالحی‌اصفهانی، اقتصاددان برجسته ایرانی مقیم امریکا، در مقاله‌ای آکادمیک با محاسبات دقیق آماری، از موفقیت دولت رئیسی در کاهش فقر، بهبود قدرت خرید مردم و ارتقای سطح رفاه در ۲ سال گذشته خبر داد صالحی‌اصفهانی در این مقاله تلاش کرده به این سؤال پاسخ دهد «آیا سیاست‌های اقتصادی آقای رئیسی در دو سال گذشته از جمله افزایش نرخ ارز کالاهای اساسی باعث افزایش فقر و کاهش رفاه طبقه متوسط شده است؟» که پاسخ صالحی‌اصفهانی به این سؤال منفی است. صالحی‌اصفهانی با محاسبات بر مبنای داده‌های منتشر شده توسط مرکز آمار ایران نشان داده که متوسط درآمد مردم طی دو سال گذشته حدوداً ۷ درصد بیشتر از تورم بوده است.

این روزنامه افزوده است: برای تقویت این دیدگاه، وی مخارج مردم را بر اساس نرخ دلار با روش برابری قدرت خرید(ppp) نیز محاسبه کرده و نشان داده مخارج ارزی مردم ایران نیز در این دو سال نسبت به قبل کاهش نیافته است. همچنین درصد افراد زیر خط فقر در دو سال گذشته بیشتر از قبل نیست و در نهایت وی نشان داده که ضریب جینی نیز در دو سال گذشته کاهش یافته و بهبود پیدا کرده است.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.