کد خبر : 21642
تاریخ انتشار : جمعه 29 دی 1402 - 9:25

ادعای روزنامه ایران: زحمات دولت در آرامش‌بخشی به بازار خودرو هدر رفت؛ رضا فاطمی امین هم قربانی شد

ادعای روزنامه ایران: زحمات دولت در آرامش‌بخشی به بازار خودرو هدر رفت؛ رضا فاطمی امین هم قربانی شد

روزنامه ایران نوشت: مسیر اشتباهی که مدیران خودروسازی در پیش گرفتند باعث شد که زحمات و دستاوردهای دولت سیزدهم در راستای آرامش‌بخشی بازار هدر برود؛ به خصوص اینکه در این مسیر، ‌‌سیدرضا فاطمی امین، وزیر سابق صمت قربانی شد.

به گزارش اقتصادد پرس؛ روزنامه ایران با انتقاد از سیاست‌های خودرویی از «قربانی‌» شدن رضا فاطمی‌امین، وزیر سابق صمت اظهار تاسف کرده است.

وزیر اقتصاد روز گذشته، آب پاکی را روی دست مدیران ایران خودرو و سایپا ریخت و تأکید کرد که «هیچ نهادی مجوز فروش خودرو در حاشیه بازار را به دو خودروساز کشور نداده است.» خودروسازان باید پرونده فروش خودرو در حاشیه بازار را ببندند، چرا که این اقدام آنها، بشدت باعث التهاب بازار خودرو می‌شود. از روزی که صورتجلسه فروش خودرو در حاشیه بازار (با قیمت کمتر از ۵ درصد) رسانه‌ای شد و سفته‌بازان باخبر شدند که خودروسازان با هدف تأمین منابع مالی خود و البته سود بردن از قیمت حاشیه بازار، می‌خواهند ۱۲۰ هزار دستگاه خودرو را ۵ درصد ارزان‌تر از قیمتی که در بازار خودرو خرید و فروش می‌شود، عرضه کنند، از فروش خودرو امتناع کردند و همین امر سبب شد که بازار خودرو دوباره با جهش قیمت روبه‌رو شود.

این روزنامه افزوده است: مسیر اشتباهی که مدیران خودروسازی در پیش گرفتند باعث شد که زحمات و دستاوردهای دولت سیزدهم در راستای آرامش‌بخشی بازار هدر برود؛ به خصوص اینکه در این مسیر، ‌‌سیدرضا فاطمی امین، وزیر سابق صمت قربانی شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.