کد خبر : 2271
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 تیر 1402 - 8:44

اجاره در تهران با خرید مسکن در سال ۹۸، یکی شد!

اجاره در تهران با خرید مسکن در سال ۹۸، یکی شد!

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: در مناطق متوسط رو به بالای پایتخت، «اجاره‌های پیشنهادی موجرها» با فرمول رهن‌کامل، بعضا برابر با «میانگین قیمت خرید آپارتمان در سال ۹۸» شده است.

اقتصاد پرس؛ روزنامه دنیای اقتصاد در گزارشی خبر داد که اجاره‌های پیشنهادی موجرها در برخی محله‌های تهران با فرمول رهن‌کامل، برابر با «میانگین قیمت خرید آپارتمان در سال ۹۸» شده است!

به گزارش دنیای اقتصاد، تاب‌آوری مستاجرهای پایتخت، حتی برابر «رشد صفر اجاره‌بها در ۱۴۰۲» هم کم شده است. گزارش «دنیای‌اقتصاد» از پشت‌صحنه نوع تازه‌ای از مهاجرت بین منطقه‌ای اجاره‌نشین‌ها در تهران حاکی است، مستاجرهای دهک متوسط رو به بالا تحت تاثیر پنج عامل مخرب توان اجاره‌نشینی، قبل از مواجهه با موجر برای تمدید قرارداد، در فکر «جابه‌جایی به مناطق پایین» هستند؛ چون عمدتا «توان پرداخت مبالغ اجاره ۱۴۰۱» در سال جاری را ندارند. در مناطق متوسط رو به بالای پایتخت، «اجاره‌های پیشنهادی موجرها» با فرمول رهن‌کامل، بعضا برابر با «میانگین قیمت خرید آپارتمان در سال ۹۸» شده است.

این روزنامه سپس به ارائه اماری از مبلغ اجاره بهانه پرداخته و نوشته است: از مشخصات قیمت‌‌‌های پیشنهادی درج‌شده در فایل‌‌‌هایی که روز گذشته به بازار مسکن محلات مصرفی منطقه ۲ شهر تهران مانند ستارخان، دریان‌‌‌نو، توحید، پاتریس لومومبا، شهرآرا و … عرضه شد، میانگین اجاره‌‌‌بهای ماهانه پیشنهادی موجرها برای هر مترمربع مسکن در این مناطق به ۳۶۰ تا ۳۹۰ هزار تومان رسیده است. براساس رهن کامل نیز این میزان برای یک واحد مسکونی معمولی با مساحت ۷۰ تا ۹۰ مترمربع، حول و حوش ۱۲ تا ۱۳ میلیون تومان برآورد می‌‌‌شود. در محله‌‌‌های شاخص منطقه ۵ شهر تهران مانند بلوار فردوس شرق و غرب و همچنین محله سازمان برنامه، دیروز به طور متوسط هر مترمربع از آپارتمان‌‌‌های ۷۰ تا ۹۰ مترمربعی معمولی با اجاره‌‌‌بهای ماهانه ۳۰۰ تا ۳۳۰ هزار تومانی و رهن کامل ۱۰ تا ۱۱ میلیون تومانی، قیمت‌گذاری شد. بر همین اساس در منطقه ۴ شهر تهران در محله‌‌‌های موسوم به تهرانپارس غربی و تهرانپارس شرقی نیز میانگین هر مترمربع اجاره‌‌‌بهای ماهانه پیشنهاد شده از سوی موجران در فایل‌‌‌های عرضه‌شده به بازار ملک، حول و حوش ۲۵۰ هزار تومان و رهن کامل حول و حوش مترمربعی ۷ میلیون تومان رصد شد. در منطقه ۹ به عنوان منطقه پرتقاضا واقع در مرز دو نیمه شمالی و جنوبی شهر تهران، که طی دو سال اخیر با افزایش تقاضا برای اجاره‌‌‌نشینی از مناطق بالاتر(مناطق میانی مانند ۵) همراه شد نیز دیروز متوسط اجاره‌‌‌بهای پیشنهادی به ازای هر مترمربع در فایل‌‌‌های عرضه شده به بازار برای یک‌ماه حدود ۲۴۰ هزار تومان برآورد شد. متوسط رهن کامل هر مترمربع از این آ‌پارتمان‌‌‌ها نیز حول و حوش مترمربعی ۸ میلیون تومان تخمین زده می‌‌‌شود.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.