کد خبر : 12396
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1402 - 10:27

اتوبوس های برقی در راه تهران

اتوبوس های برقی در راه تهران
نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران از ورود اتوبوس‌های برقی به تهران خبر داد و گفت: به زودی متروی پرند هم آماده بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش اقتصاد پرس؛ پرویز سروری نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جلسه علنی امروز شورا با بیان اینکه این هفته، هفته حمل و نقل است گفت: اول هفته را با افتتاح بزرگراه شهید بروجردی که سال‌ها متروک مانده بود آغاز کردیم و امروز هم ۴ ایستگاه مترو افتتاح و آماده بهره‌برداری می‌شود.

سروری با بیان اینکه اولین محموله اتوبوس‌های برقی به زودی به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه می‌شود گفت: آغاز به کار ۵۰ دستگاه اتوبوس تعیین‌کننده نیست اما ورود اتوبوس برقی است البته تعداد محدودی در گذشته برای آزمایش وجود داشت اما ورود اتوبوس‌های برقی به جد در دستور کار است چرا که برای رفع آلودگی مهم است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر این موضوع که تا پایان سال پیوسته خبرهای خوبی در حوزه حمل و نقل خواهیم داشت گفت: به زودی مترو پرند هم افتتاح و آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی به ترافیک سخت تهران اشاره کرد و گفت: کارهایی که صورت می‌گیرد امیدبخش است البته باید این موضوع را بگویم که این‌ها سهم شهرداری و شورا است و اگر سایر دستگاه‌ها وظایف خود را در زمینه ترافیک انجام ندهند این موضوع قابل حل خواهد بود.

گشایش حمل و نقل عمومی

وی گفت: اگر شهرداری صدها کیلومتر بزرگراه و تونل و … بسازد و ظرفیت‌ها را افزایش دهد باز هم اگر سایر دستگا‌ها به وظایف خود انجام ندهند مشکل ترافیک حل نمی‌شود.

وی با بیان اینکه ما هنوز درگیر نمایشگاه تهران هستیم گفت: بارها اعلام شده که باید نمایشگاه تهران از شهر خارج و به شهر آفتاب منتقل شود اما همچنان شاهد برگزاری این نمایشگاه‌ها هستیم که منجر به ترافیک می‌شود و برای شهر و شهروندان مضر است.

وی ادامه داد: نمی‌دانیم چرا اینقدر اصرار وجود دارد و این مسأله برای ما بدون پاسخ است و امیدواریم دوستان دولت عنایت کرده و این مسأله یکبار برای همیشه برطرف شود.

سروری در ادامه تأکید کرد: ما شاهد گشایش حمل و نقل عمومی هستیم و این خبر خوشی است اما باید بدانیم که عوامل تأثیرگذار دیگری در ترافیک است که بعضا دستگاه‌های دیگر به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کنند اگر این امر رخ دهد به هدف غایی نخواهیم رسید.

منبع: فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.