کد خبر : 15411
تاریخ انتشار : جمعه 5 آبان 1402 - 9:41

آینده بازار دلار ترسناک است

آینده بازار دلار ترسناک است

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: درحالی که بازارساز با تکیه بر ذخایر ارزی خود در تلاش برای آرامش‌بخشی به بازار است، به نظر می‌رسد انتظارات تورمی در میان فعالان بازار زمینه‌ساز رشد نرخ ارز می‌شود.

به گزارش اقتصاد پرس؛ روزنامه دنیای اقتصاد سرنوشت بازار ارز را بررسی کرده است.

درحالی که بازارساز با تکیه بر ذخایر ارزی خود در تلاش برای آرامش‌بخشی به بازار است، به نظر می‌رسد انتظارات تورمی در میان فعالان بازار زمینه‌ساز رشد نرخ ارز می‌شود. تحلیلگران ریسک‌های سیاسی ناشی از تنش‌های نظامی در منطقه را عامل اصلی رشد انتظارات تورمی می‌دانند. وقوع درگیری‌های نظامی در منطقه و حمایت قاطع ایران از طرف فلسطینی سبب شده تا کشور در جناح‌بندی‌های سیاسی در مقابل دولت‌های غربی قرار گیرد.

این روزنامه افزوده است: برآورد فعالان بازار از این تقابل نیز کم‌رنگ شدن چشم‌انداز توافق‌های سیاسی با غرب است. مذاکرات سیاسی با غرب در سال‌های اخیر با تغییر در سمت و سوی انتظارات تورمی از جمله مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر بازار ارز کشور بوده است. البته این در حالی است که آمار و ارقام حاکی از بهبود چشمگیر درآمدهای ارزی کشور است که عمده این درآمدها ناشی از تجارت با چین است. در نتیجه به نظر می‌رسد بازار ارز تهران شاهد یک زورآزمایی میان «‌انتظارات تورمی ناشی از تقابل با دولت‌های غربی» و « درآمدهای ارزی ناشی از فروش نفت به کشورهای شرقی» است. در نهایت قیمت هر برگ اسکناس دلار آزاد در واپسین معاملات نقدی روز گذشته با حدود ۳۰۰ تومان رشد نسبت به نرخ روز پیشین به رقم ۵۰ هزار و ۹۰۰ تومان رسید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.