کد خبر : 15820
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 آبان 1402 - 15:56

آپدیت جدید تلگرام و قابلیت های جذابی که در دسترس کاربران قرار می دهد

آپدیت جدید تلگرام و قابلیت های جذابی که در دسترس کاربران قرار می دهد
به‌روزرسانی پیام‌رسان محبوب تلگرام از راه رسید و شامل ویژگی‌های متعددی مثل لینک‌های پیش‌نمایش قابل‌ تنظیم است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ آپدیت تلگرام امکان انتخاب بخش خاصی از پیام دیگران را هنگام پاسخ به آن‌ها در نقل‌قول فراهم می‌کند. شما می‌توانید قالب‌بندی نقل‌قول را به هر متنی اضافه و پیش‌نمایش پیوندها را پیکربندی کنید. همچنین امکان تعیین رنگ برای حساب شما دردسترس قرار گرفته است.

پاسخ‌ها

تلگرام در سال ۲۰۱۵ یکی از پیام‌رسان‌های پیشگام بود که امکان پاسخ به پیام‌های دیگران را با روشی بصری ارائه داد. سایر برنامه‌های پیام‌رسان نیز این استاندارد را پذیرفتند و امروزه تقریباً همه‌ی پلتفرم‌های مذکور از این ویژگی پیشتیبانی می‌کنند.

طبق اعلام تلگرام اکنون کاربران این برنامه می‌توانند بخش خاصی از پیام‌های دیگران را نقل‌قول کنند و پاسخ‌های‌ بسیار دقیق‌تری به هر بخش از متن آن‌ها بدهند.

برای نقل‌قول پیام موردنظر، روی آن ضربه بزنید و نگه‌ دارید، سپس پیام را بکشید تا متن انتخاب شود و می‌توان آن بخش را نقل‌قول کرد.

برای پاسخ دادن به پیام‌های افراد در چت‌های دیگر، روی نوار پاسخ بالای فیلد ورودی ضربه بزنید و Reply in Another Chat را انتخاب کنید. سپس چت مقصد را برگزینید.

قالب‌بندی نقل‌قول

شما می‌توانید در تلگرام نقل‌قول‌ها را قالب‌بندی یا چند نقل‌قول را به یک پاسخ اضافه کنید.

منوی زمینه‌ی قالب‌بندی نقل‌قول نیز بهبود داده شده است تا دسترسی به گزینه‌های این ویژگی آسان‌تر باشد.

پیش‌نمایش لینک قابل‌ تنظیم

تلگرام در سال ۲۰۱۵ اولین برنامه‌ی پیام‌رسانی بود که پیش‌نمایش‌ دقیق پیوندها را ارائه داد و این اطلاعات شامل عنوان، توضیحات و رسانه‌های بصری از پیوند مورد نظر بود.

در آپدیت جدید تلگرام، کنترل بسیار زیادی بر تنظیم پیش‌نمایش پیوندها دارید. ابعاد رسانه قابل‌تنظیم است و همچنین می‌توان تعیین کرد پیش‌نمایش در بالا یا زیر پیام نمایش داده شود.

بازکردن پیوندهای موجود در پیام‌ها نیز آسان‌تر شده است؛ زیرا اکنون می‌توان روی هرجایی از پیش‌نمایش ضربه زد.

تنظیمات پاسخ، ارسال و پیوند

اکنون هنگام ارسال پیام در تلگرام ازجمله ارسال پیوند‌های موجود در پاسخ‌ها، با استفاده از برگه‌های جدید در منو به همه‌ی تنظیمات پاسخ‌دهی و ارسال لینک دسترسی خواهید داشت.

رنگ‌بندی حساب

با خرید اشتراک تلگرام پریمیوم می‌توانید رنگ یا ترکیبی از رنگ‌ها را برای حساب خود تنظیم کنید. این رنگ، نام شما را در همه‌ی گروه‌ها، هر پیوندی که ارسال می‌کنید و همچنین پاسخ به پیام‌ها، تغییر می‌دهد.

علاوه‌براین، می‌توان نمادی را انتخاب کرد که به‌عنوان الگو استفاده می‌شود و پس‌زمینه‌ای منحصربه‌فرد در پشت پیام‌های شما ایجاد می‌کند.

برای تنظیم رنگ حساب در گوشی یا تبلت اندروید به مسیر Settings > Chat Settings > Change Name Color بروید و در آیفون یا آیپد به مسیر Settings > Appearance > Your Name Color بروید.

قابلیت تعیین رنگ حساب کاربری تلگرام برای کانال‌هایی که به سطح ۵ یا بالاتر ارتقاء یافته‌اند نیز دردسترس است.

بهبود استوری

استوری تلگرام اکنون به‌ شما اجازه می‌دهد ویدیوها را سریع‌ به جلو و عقب ببرید. بدین‌منظور به‌سادگی روی صفحه ضربه‌ زده و نگه‌ دارید و سپس انگشت را به سمت چپ یا راست بکشید.

برای دریافت سلفی‌های بهتر و روشن‌تر می‌توان از فلش جلو استفاده کرد که تنظیماتی برای اعمال شدت رنگ و نور دراختیار کاربر قرار داده است.

 

منبع: زومیت

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.