کد خبر : 20526
تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 آذر 1402 - 9:21

روزنامه جوان:

آقایان مسئول! درباره فساد چای دبش، صریح با مردم حرف بزنید، انداختن تقصیر به گردن این و آن چاره کار نیست

آقایان مسئول! درباره فساد چای دبش، صریح با مردم حرف بزنید، انداختن تقصیر به گردن این و آن چاره کار نیست

روزنامه جوان نوشت: تردیدی نیست که سرمایه اجتماعی از دست رفته با تساهل و تسامح و انداختن تقصیر به گردن دیگران التیام پیدا نمی‌کند، بلکه منجر به گسست بیشتر آن می‌شود.

اقتصاد پرس؛ روزنامه جوان از مسئولان خواسته صریح با مردم درباره فساد چای دبش سخن بگویند و انداختن تقصیر به گردن یکدیکر پرهیز کنند.

به گزارش جوان، گفته می‌شود برای بازگشت یک کیسه پلاستیکی به طبیعت بین ۱۵ تا هزار سال زمان لازم است. برای بازگشت یک بطری شیشه‌ای به طبیعت هم تا یک میلیون سال زمان معین شده است. خدشه به اعتماد عمومی که مهم‌ترین سرمایه اجتماعی محسوب می‌شود هم از همین شیوه پیروی می‌کند و در صورتی که مراقبت‌های لازم نسبت به آن صورت نگیرد، بازیابی آن سال‌ها و گاه قرن‌ها زمان می‌برد. خدشه‌ای که از عملکرد ناصواب مدیران نظارتی بابت اختلاس‌ها به اعتماد عمومی وارد می‌شود، مصداق مثال‌هایی است که به آن اشاره شد. چراکه مردم نه از مجازات مفسدان رضایت پیدا کردند و نه اموال بازگشت داده به بیت‌المال در وضعیت عمومی جامعه تغییری ایجاد کرد. در چنین وضعیتی نه‌تن‌ها از وقوع اختلاس‌های کلان‌تر پیشگیری نشد، بلکه مسیر برای بهره‌وری بیشتر مفسدان نیز هموارتر شد.

این روزنامه افزوده است: این روز‌ها و در حالی که بدنه اجتماعی در تنگنا‌های معیشتی گرفتار است، مردم بیش از هر زمان دیگری انتظار دارند صاحبان منصب به جای فاصله گرفتن از بدنه اجتماعی و طرح مسائل دیگر صراحتاً در این باره با مردم حرف بزنند و درباره چرایی وقوع آن و اتفاق‌هایی که منجر به کشف جرم شده و افرادی که بازداشت شده‌اند به مردم توضیح بدهند و هر اقدام لازمی را که برای تقویت باقیمانده سرمایه اجتماعی باید صورت پذیرد انجام دهند. تردیدی نیست که سرمایه اجتماعی از دست رفته با تساهل و تسامح و انداختن تقصیر به گردن دیگران التیام پیدا نمی‌کند، بلکه منجر به گسست بیشتر آن می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.