کد خبر : 8588
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهریور 1402 - 11:42

شرح جزییات آزمون استخدام دبیری

شرح جزییات آزمون استخدام دبیری
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش به تشریح جزئیات ارزیابی تکمیلی داوطلبان آزمون استخدامی دبیری و هنرآموزی پرداخت و گفت: در تلاش هستیم تا پایان شهریور امسال، ارزیابی تکمیلی داوطلبان به اتمام برسد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ امحمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره آزمون استخدامی ویژه رشته‌های شغلی دبیری و هنرآموزی، اظهار کرد: تعداد کل شرکت‌کنندگان در آزمون ۱۲ مرداد در ۲۹ گروه شغلی این آزمون، ۳۲۵ هزار و ۶۹۸ نفر بود.

وی ادامه داد: حدود دو برابر ظرفیت پذیرفته‌شدگان برای شرکت در مرحله ارزیابی تکمیلی فراخوانده شدند تا نهایتا بر اساس نتایج این آزمون ۲۲ هزار و ۱۸۴ دبیر و هنرآموز و به تفکیک حدود ۱۹ هزار دبیر و بیش از ۳ هزار هنرآموز جذب وزارت آموزش و پرورش شوند.

کاظمی با بیان اینکه در مجموع ۴۲ هزار و ۶۶۳ نفر از شرکت‌کنندگان آزمون استخدامی دبیری و هنرآموزی برای ارزیابی تکمیلی فراخوانده شده‌اند، گفت: آزمون کتبی برای اولین بار با رویکرد متفاوت و تحولی در حوزه منابع آزمون بر اساس برنامه درسی ملی، حوزه‌های یازده‌گانه تربیت و یادگیری و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تهیه و اعلام شد.

آموزش ۵ هزار ارزیاب حرفه‌ای

مدیر پروژه آزمون استخدامی ویژه رشته‌های شغلی دبیری و هنرآموزی درباره آخرین وضعیت برگزاری ارزیابی تکمیلی پذیرفته‌شدگان مرحله اول این آزمون، اظهار کرد: پس از اعلام نتایج، برنامه‌ریزی برای تکمیل مدارک، بررسی صلاحیت عمومی و حرفه‌ای داوطلبان انجام شد؛ یعنی از روز شنبه ۱۱ شهریور فرآیند تحویل مدارک، بررسی مدارک داوطلبان و مصاحبه عمومی آغاز شده است

وی با اشاره به فرآیند ارزیابی تکمیلی و آموزش ارزیابان حرفه‌ای، گفت: به منظور انجام ارزیابی تکمیلی، حدود ۵ هزار ارزیاب حرفه‌ای تحت نظارت سازمان اداری و استخدامی کشور در سراسر کشور آموزش داده شدند.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه از روز دوشنبه ۱۳ شهریور نیز ارزیابی تکمیلی داوطلبان آغاز و تا کنون ادامه دارد، افزود: در فرآیند ارزیابی تکمیلی، شایستگی داوطلبان با سه ابزار احراز و سنجیده می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه احراز صلاحیت با رویکرد تحولی برای جذب و انتخاب بهترین معلمان در حال انجام است، ادامه داد: در این شیوه، شایستگی‌های عمومی، حرفه‌ای و تخصصی سنجیده و بهترین‌ها متناسب با رویکردهای سند تحول بنیادین برای آموزش فرزندان ایران اسلامی جذب می‌شوند.

 اتمام فرایند ارزیابی تکمیلی تا پایان شهریور

کاظمی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده، روزانه حدود ۷۰۰ کانون ارزیابی در سراسر کشور، فرایند ارزیابی تکمیلی داوطلبان را انجام خواهند داد.

معاون آموزش متوسطه با اشاره به ابزارهای فرآیند تحولی ارزیابی تکمیلی، گفت: در کانون‌های ارزیابی، ارزیابان حرفه‌ای و تخصصی با استفاده از ۳ ابزار (ارائه تحلیلی، بحث گروهی و ارائه تدریس تخصصی)، شایستگی‌های داوطلبان را برای ورود به حرفه معلمی می‌سنجند.

وی در ارتباط با زمان‌بندی فعالیت کانون‌های ارزیابی تکمیلی و اعلام نتایج نهایی، اظهار کرد: تمام استان‌ها با فعالیت جهادی و شبانه‌روزی در تلاش هستند تا پایان شهریور، این فرآیند به اتمام برسد و نتایج نهایی پذیرفته شدگان این آزمون پس از جمع بندی وزارت آموزش و پرورش و سازمان سنجش اعلام می‌شود.

کاظمی با اشاره به نظر داوطلبان و فرهنگیان از فرآیند تحولی و جدید ارزیابی تکمیلی، گفت: باتوجه به نظرسنجی‌های انجام شده در مراحل و سطوح مختلف از داوطبان، ارزیابان، فرهنگیان و مدیران مدارس، مناطق و استان‌ها، شاهد یک رضایت‌مندی مطلوب از فرآیند ارزیابی تکمیلی به منظور جذب جوانان مؤمن، انقلابی، خلاق و نوآور به عنوان معلمان ایران اسلامی هستیم.

منبع: فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.