کد خبر : 3728
تاریخ انتشار : شنبه 28 مرداد 1402 - 7:09

پیش بینی قیمت بیت کوین / ریزش قیمت تا ۲۴ هزار دلار ادامه دارد؟

پیش بینی قیمت بیت کوین / ریزش قیمت تا ۲۴ هزار دلار ادامه دارد؟

در میان نوسانات بازار ارزهای دیجیتال، روند قیمت بیت کوین همچنان موضوع بحث معامله‌گران است. برخی روند را تا پایان سال نزولی می‌بینند، اما برخی دیگر اهداف چند صدهزار دلاری را مطرح می‌کنند.

به گزارش اقتصاد پرس؛ تام لی از  Fundstrat، پیش بینی کرده است که بیت کوین می‌تواند تا سال آینده به ۱۸۰ هزار دلار برسد. ادعای چنین نظری زمانی انجام می‌شود که قیمت بیت کوین کاهش بیش از ۱۰ درصدی را در ۲۴ ساعت گذشته تجربه کرده است. البته باید گفت که کارشناسان بسیاری دیدگاه نزولی خود را نسبت به بیت کوین را حفظ کرده و این ارز دیجیتال محبوب را تا پایان سال نزولی می‌بینند.

پیش بینی قیمت بیت کوین

اخبار مثبت بیت کوین در این چندوقت اخیر تحت‌الشعاع روند نزولی آن قرار گرفته است، زیرا سطح حمایت اصلی ۲۸ هزار و ۷۳۰ دلار شکسته شده و قیمت اکنون در سطح ۲۶ هزار و ۴۰۰ دلار معامله می‌شود.

در صورتی که قیمت بتواند سطح ۲۶ هزار دلار را در چند روز آینده حفظ کند، مقاومت بعدی بیت کوین در حدود ۲۷ هزار و ۱۵۰ دلار خواهد بود. در صورت عبور قیمت از این مقاومت، سطح چالشی بعدی ۲۸ هزار و ۷۳۰ دلار است که احتمال فشار فروشندگان در آن سطح افزایش می‌یابد.

گفتنی است، شکست سطح ۲۶ هزار دلار ممکن است باعث کاهش بیت کوین تا حدود ۲۴ هزار و ۸۴۰ دلار شود.

اختلاف نظر کارشناسان در مورد آینده بیت کوین

بیت کوین، بزرگترین ارز دیجیتال جهان، اخیراً قدرت صعودی خود را از دست داده است. با این حال، تام لی در مورد آن خوش‌بین است و می‌گوید که قیمت بیت کوین می‌تواند تا آوریل ۲۰۲۴ به ۱۸۰ هزار دلار برسد.

با وجود این، اکثر کارشناسان بازار ارز دیجیتال، دیدگاه لی را ندارند. برخی تحلیلگران معتقدند که بازار نزولی کنونی می‌تواند ماه‌ها یا حتی سال‌های بیشتری دوام بیاورد. آن‌ها این موضوع را به عدم قطعیت نظارتی مداوم پیرامون ارزهای دیجیتال و بحران‌های صرافی‌ها در امسال، نسبت می‌دهند.

طی ۲۴ ساعت گذشته، بازار ارزهای دیجیتال به دلیل تغییرات نظارتی پیش بینی شده در ایالات متحده، پنج درصد کاهش یافته است. این اولین باری است که در دو ماه اخیر بازار به این میزان کاهش می‌یابد و باعث کاهش قیمت بیت‌کوین تا سطح ۲۵ هزار دلار می‌شود.

علاوه بر این، طولانی شدن دوره انتظار برای تایید ETF توسط SEC احساسات منفی را تشدید کرده است. به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاران، بیت کوین بیشتری را می‌فروشند. علاوه بر این، تصمیم بایننس برای تعلیق بخش پرداخت خود ممکن است به عدم اطمینان فعلی بازار نیز کمک کرده باشد.
دیدگاه صعودی تام لی درباره بیت کوین در میان چالش‌ها

تام لی، یکی از بنیانگذاران Fundstrat Global Advisors، یک تحلیلگر بسیار خوش‌بین بیت کوین است. او به طور مداوم پیش بینی می‌کند که قیمت بیت کوین در بلندمدت افزایش خواهد یافت.

لی معتقد است که پذیرش فزاینده بیت کوین توسط سرمایه‌گذاران اصلی یک عامل صعودی مهم است. او به این واقعیت اشاره می‌کند که شرکت‌های سرمایه‌گذاری بزرگی مانند BlackRock و Fidelity اخیراً اعلام کرده‌اند که قصد دارند محصولات سرمایه‌گذاری بیت کوین را به مشتریان خود ارائه دهند.

او معتقد است که راه‌اندازی ETF بیت کوین در ایالات متحده باعث رشد قیمت این ارز دیجیتال خواهد شد. یک صندوق ETF، برخلاف قراردادهای آتی، تجارت مستقیم بیت کوین را امکان‌پذیر می‌کند. این دسترسی می‌تواند تقاضای سرمایه‌گذاران اصلی را افزایش دهد.

چشم‌انداز صعودی لی با همه موافق نیست. نبود قطعیت نظارتی در مورد بیت کوین ممکن است افت بازار را برای ماه‌ها یا حتی سال‌ها ادامه دهد. کارشناسان استدلال می‌کنند که تاخیر SEC در تایید ETF بیت کوین نشان دهنده عدم قطعیت در تصمیم‌گیری آن‌هاست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.