کد خبر : 18037
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1402 - 22:06

کودکان، سالمندان و بیماران تنفسی از تردد غیرضرور خودداری کنند

کودکان، سالمندان و بیماران تنفسی از تردد غیرضرور خودداری کنند
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار زرد افزایش آلاینده‌های جوی به‌ویژه در نواحی جنوبی استان خبر داد و گفت: کودکان، سالمندان و بیماران تنفسی از تردد غیرضرور خودداری کنند.

به گزارش اقتصاد پرس؛ به نقل از روابط عمومی مدیریت بحران استانداری تهران، حامد یزدی‌مهر عصر شنبه در جمع خبرنگاران از صدور هشدار زرد افزایش آلاینده‌های جوی در استان تهران خبر داد و اظهار کرد: طبق اعلام سازمان هواشناسی از فردا یکشنبه ۲۱ آبان تا روز چهارشنبه ۲۴ آبان ماه شاهد این مخاطره در استان به‌ویژه نواحی جنوبی خواهیم بود.

یزدی‌مهر گفت: با صدور این هشدار ضمن ابلاغ به همه دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران، اعلام آماده‌باش نیز صورت گرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران افزود: توصیه اکید مدیریت بحران به بیماران قلبی، ریوی و تنفسی و سالمندان و کودکان و افراد دارای بیمارهای زمینه‌ای این است که در مواقع آلودگی هوا از حضور در فضای باز خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه تنفس هوای آلوده برای ریه و قلب خطر بیشتری دارد، بیان کرد: این ذرات بسیار ریز، از دیواره ریه جذب خون می‌شوند، لذا توصیه می‌شود در زمان صدور هشدار، بیماران قلبی و ریوی تا جایی که می‌توانید در ساعات شلوغی و ترافیک بیرون از خانه نباشند و از ورزش و پیاده‌روی خودداری کنند و از باز گذاشتن درب و پنجره‌ها در منزل و یا محل کار بپرهیزند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.