کد خبر : 4896
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 شهریور 1402 - 13:47

کاهش ذخایر آمریکا قیمت نفت را افزایش داد

کاهش ذخایر آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۶ سنت معادل ۰.۳۰ درصد افزایش به ۸۵ دلار و ۷۵ سنت رسید.

به گزارش اقتصاد پرس؛ به نقل از رویترز، کاهش قابل توجه ذخایر نفت خام آمریکا به عنوان بزرگترین مصرف کننده سوخت دنیا و نگرانی نسبت به طوفان در خلیج مکزیک باعث افزایش قیمت نفت در روز چهارشنبه شده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۶ سنت معادل ۰٫۳۰ درصد افزایش به ۸۵ دلار و ۷۵ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۳۳ سنت معادل ۰٫۴۱ درصد افزایش، ۸۱ دلار و ۴۹ سنت معامله می‌شود.

انتشار اطلاعات بازار اشتغال آمریکا احتمال ادامه روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی این کشور را پایین آورده و ارزش دلار را هم کاهش داده است. بدین ترتیب هر دوی این شاخص‌های نفتی بیش از یک دلار در هر بشکه در روز سه‌شنبه افزایش قیمت داشتند. پایین آمدن ارزش دلار خرید نفت را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرده و تقاضا برای آن را افزایش می‌دهد.

آمار موسسه نفت آمریکا در روز سه‌شنبه نشان داد ذخایر نفت خام این کشور حدود ۱۱٫۵ میلیون بشکه در هفته منتهی به بیست و پنجم ماه اوت کاهش یافته است. این در حالیست که تحلیلگران انتظار یک کاهش ۳٫۳ میلیون بشکه‌ای را داشتند.

تحلیلگران عقیده دارند پایین آمدن بیش از حد انتظار ذخایر نفت آمریکا یک نکته مثبت برای بازار نفت است چون از تقاضای بالا خبر می‌دهد.

از طرف دیگر سرمایه‌گذاران نگران طوفان ایدالیا هستند که به خلیج مکزیک در شرق مناطق بزرگ تولید نفت و گاز آمریکا نزدیک می‌شود.

طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، این منطقه حدود ۱۵ درصد از تولید نفت و ۵ درصد از تولید گاز طبیعی آمریکا را در اختیار دارد.

شرکت نفت شورون برخی ازکارکنان خود را از منطقه خارج کرده اما تولید در گالف کوست همچنان ادامه دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.