کد خبر : 3879
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 مرداد 1402 - 15:13

علت حبس قیمت دلار چیست؟

علت حبس قیمت دلار چیست؟

قیمت دلار در بازار ثابت است و در محدوده ۴۸ هزار و ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان در نوسان است. معامله‌گران می‌گویند در آخرین روز‌های ماه، حجم معاملات بازار کاهش پیدا کرده است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ قیمت دلار هرات امروز روند کاهشی داشت، اما هنوز این روند کاهشی به بازار تهران نرسیده و دلار در محدوده ۴۸ هزار و ۷۰۰ تومان مقاومت کرده و به سطوح پایین‌تر نرسیده است.

پیش از این معامله‌گران بازار اعلام کرده بودند که مرز حمایتی قیمت دلار ۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان است و اگر دلار به زیر این کانال برسد خود را برای ورود به رقم‌های پایین‌تر آماده می‌کند.

امروز دلار در بازار آزاد برای ساعاتی به محدوده مدنظر رسید، اما در این پله نایستاد و قیمت آن کمی افزایش یافت. مساله‌ای که نشان می‌دهد بازار در برابر کاهش قیمت دلار مقاومت می‌کند و مایل به کاهش بیشتر نیست. پیش از این هم بازار نشان داده بود که فعلا نه تمایلی برای رشد دارد و نه افزایش و فعلا در محدوده قیمتی مشخصی در نوسان است.

اگرچه دولت مدعی است که با کنترل توانسته بازار ارز را مدیریت کند، اما کارشناسان اقتصادی معتقدند که بازار به ثبات نرسیده بلکه در حالت انتظار است. به عبارتی بازار منتظر است که سمت و سوی اخبار و مناسبات سیاسی مشخص شود تا بتواند قدم بعدی خود را بردارد. برای همین است که هم قیمت ثابت مانده و هم معاملات به حداقل ممکن رسیده است.

علی صادقین، کارشناس اقتصادی با اشاره به حبس قیمت دلار در محدوده‌ای مشخص به تجارت‌نیوز گفت: «با توجه به نوسانات محدود قیمت دلار در ماه‌های گذشته بازار ارز همچنان سردرگم است و در انتظار راستی‌آزمایی موضوعات سیاسی است. در روند کوتاه‌مدت با توجه به شرایط سیاسی و تردید معامله‌گران نسبت به مبادله، قیمت دلار می‌تواند بین ۴۸ تا ۵۲ هزار تومان نوسان داشته باشد. اما در بلند مدت سرنوشت دلار به عوامل دیگری از جمله رشد نقدینگی، نرخ تورم، فروش نفت، تراز تجاری و رشد اقتصادی گره خورده است.»

به گفته کارشناسان باید دید روند این شاخص‌ها در نیمه دوم سال به چه سمتی می‌رود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.