کد خبر : 11038
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 مهر 1402 - 13:03

رشد اندک شاخص کل بورس در بازار سرمایه

رشد اندک شاخص کل بورس در بازار سرمایه
شاخص کل بورس در معاملات امروز بازار سرمایه رشد اندکی داشت و با افزایش ۳۵۹ واحدی نسبت به روز گذشته روی دو میلیون و ۶۷ هزار واحد ایستاد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ شاخص کل بورس با افزایش ۴۹۴ به دو میلیون و ۶۷ هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز همین روند را داشت و رشد ۲۳۰۶ واحدی را تجربه کرد و روی ۷۱۲ هزار و ۷۴۸ واحد ثابت ماند.

در این بازار بیش از ۳۲۴ هزار معامله انجام شد که ارزشی بالغ بر ۴۱ هزار و ۹۰۳ میلیارد ریال داشت.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، بانک ملت، فولاد مبارکه اصفهان، بانک اقتصاد نوین، معدنی و صنعتی گل گهر و بانک تجارت جزو مهمترین نمادهایی بودند که بیشترین تاثیر را روی شاخص کل بورس داشتند و در این میان بانک ملت، سرمایه گذاری تامین اجتماعی و بانک اقتصاد نوین روند رو به رشدی را داشتند و دیگر نمادهای مذکور منفی بودند.

از سوی دیگر فرابورس هم با رشد ناچیز مواجه شد. شاخص کل در این بازار ۶۱ واحد افزایش را تجربه کرد و به ۲۵ هزار و ۸۴۳ واحد رسید.

در این بازار بیش از ۱۹۷ هزار معامله انجام شد که ارزش آن‌ها بالغ بر ۱۸۴۸ هزار میلیارد تومان بود.

مهمترین نمادهای فرابورس در بازار امروز شامل فولاد هرمزگان جنوب، پتروشیمی زاگرس، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات، فرابورس ایران، بانک دی، پلیمر آریا ساسول و صنعتی مینو بود که در این میان به غیر از نماد نخست دیگر نمادها روند صعودی داشتند.

ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.