کد خبر : 20752
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 آذر 1402 - 8:36

دانشمندان استفاده جدید غیرمنتظره‌ای را برای پر‌های مرغ کشف کردند

دانشمندان استفاده جدید غیرمنتظره‌ای را برای پر‌های مرغ کشف کردند

متداول‌ترین گونه پرندگان در جهان به لطف ظرفیت بالقوه ناشناخته قبلی ممکن است به زودی نقش مهمی در جنبش انرژی پاک داشته باشد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ به تازگی محققان در موسسه فناوری فدرال زوریخ و دانشگاه فناوری نانیانگ سنگاپور کشف کردند که عناصر پر مرغ را می‌توان در پیل‌های سوختی استفاده کرد. برای انجام این کار دانشمندان کراتین کُرک همان پروتئینی که در مو‌های انسان نیز یافت می‌شود را به فیبریل تبدیل کردند که بدان معناست که مواد آلی جایگزین مواد شیمیایی سمی گران قیمت که معمولا در پیل‌ها یافت می‌شوند خواهند شد.

با توجه به فراوانی پر‌های مرغ ساخت پیل‌های سوختی با استفاده زا آن سه برابر ارزان‌تر می‌شود. در نتیجه آن الکتریسیته با هیدروژن و اکسیژن ایجاد می‌شود به این معنی که دی اکسید کربن که با گرم شدن بیش از حد سیاره ما و رویداد‌های شدید آب و هوایی مرتبط است را تولید نمی‌کند.

“رافائل مززنگا” پروفسور مواد غذایی و مواد نرم در در موسسه فناوری فدرال زوریخ می‌گوید: “تازه‌ترین نتیجه گیری ما باعث بسته شدن یک چرخه خواهد شد چرخه فعلی که در آن ما در حال مصرف ماده‌ای هستیم که هنگام سوختن دی اکسید کربن و گاز‌های سمی آزاد می‌کند”.

سالانه تقریبا ۴۴ میلیون تن پر مرغ سوزانده می‌شود و آلودگی را آزاد می‌کند که بر کیفیت هوا تأثیر منفی می‌گذارد. محققان شرکت کننده در تازه‌ترین مطالعه، اما باید پیش از عرضه فناوری خود به بازار کار‌های بیش تری انجام دهند.

مززنگا در مورد یکی از چالش‌های پیش بینی شده در این مسیر می‌گوید: “هیدروژن فراوان‌ترین عنصر در کیهان است در حالی که متاسفانه بر روی زمین از چنین موقعیتی برخوردار نیست”.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.