کد خبر : 7872
تاریخ انتشار : جمعه 24 شهریور 1402 - 16:34

پیشنهاد ساخت خانه‌های اجاره ای به شرط تملیک‌ برای کارگران

پیشنهاد ساخت خانه‌های اجاره ای به شرط تملیک‌ برای کارگران
رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی ساخت خانه‌های کوچک مقیاس ۲۵ و ۳۵ متری را راهکاری موقتی و مقطعی برای خانه‌دار شدن کارگران دانست و پیشنهاد ساخت خانه‌های اجاره به شرط تملیک‌ را مطرح کرد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ فتح الله بیات اظهار کرد: ساخت خانه‌های ۲۵ متری برای کارگران مجرد خوب است و چنین طرح‌هایی می‌تواند به عنوان یک راهکار موقتی و مقطعی بخشی از مشکل مسکن کارگران را حل کند ولی یک راهکار دائمی نیست. البته ساخت خانه‌های کوچک مقیاس ۳۰ تا ۳۵ متری معقول‌تر است چون طبق استاندارد واحدهای ۳۰ تا ۳۵ متر برای زوج های جوان و کسانی که تشکیل خانواده داده اند، مناسب‌تر است.

به گفته وی مبلغ یک میلیارد تومانی که برآورد قیمت این خانه‌ها شده برای کارگران سخت و غیرقابل پرداخت است زیرا امروز کارگران با دریافتی خودشان قدرت پس انداز ندارند، از این رو اگر چنین طرح‌هایی از طریق تعاونی اجرا می‌شود، باید بحث تامین منابع و آورده به شکلی باشد که افراد شاغل یا کارگر بتوانند آن را فراهم کنند.

بیات تاکید کرد: اینکه کارگران به دلیل قیمت مسکن و افزایش هزینه اجاره بها مجبور شوند به حاشیه‌ها کوچ‌کنند و کارشان را از دست بدهند یا اینکه در مسافت‌های طولانی در مسیر تردد و ایاب و ذهاب باشند، شایسته نیست و باید دغدغه مسکن را از قشر کارگری برطرف کنیم.

رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی ساخت خانه در جوار شهرک‌های صنعتی را مورد اشاره قرار داد و گفت: در قانون ساخت مسکن در مجاورت کارگاه دیده شده است و اگر زمین‌هایی که نزدیک شهرک‌های صنعتی است برای ساخت مسکن اختصاص یابد، به خانه دار شدن کارگران کمک می‌کند.

وی گفت: چنانچه ساخت خانه در نزدیک شهرک‌های صنعتی صورت گیرد، کارگران شاغل در شهرک‌های صنعتی یا نواحی نزدیک به شهرک‌ها می توانند صاحب خانه شوند.

بیات همچنین ساخت خانه‌های اجاره به شرط تملیک‌ را در خانه‌دار شدن کارگران موثر خواند و گفت: همه کارگران در شهرک‌های صنعتی شاغل نیستند لذا پیشنهاد می‌شود ساخت خانه‌های اجاره به شرط تملیک نیز با توجه به شرایط درآمدی کارگران در دستور کار قرار گیرد. در این طرح که نوعی عقد اجاره است کارگران مدتی را اجاره نشینی می‌کنند و مبلغی را می پردازند و در نهایت صاحب خانه می‌شوند و مستاجر شدن آنها به مالک شدن منتهی می شود.

ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.