کد خبر : 18917
تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1402 - 8:18

ارائه خدمات بهزیستی به افغانستانی ها با کد اقامت

ارائه خدمات بهزیستی به افغانستانی ها با کد اقامت
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: خدمات بهزیستی فقط به افاغنه دارای کد اقامت رسمی و نیازمند (واجد شرایط) ارائه می‌شود.

به گزارش اقتصاد پرس؛ فاطمه عباسی افزود: افاغنه ای که کد اقامت دارند اگر نیازمند به خدمات بهزیستی باشند، خدمات را دریافت می‌کنند که این خدمات ممکن است خدمات توانبخشی یا مستمری باشد.

وی ادامه داد: همچنین افاغنه ممکن است فرزند بازمانده از تحصیل داشته باشند که سازمان بهزیستی کشور در این زمینه هم مساعدت می کند البته به شرط آنکه اقامت ثبت شده باشد.

به طورکلی خدماتی به افاغنه ارائه می‌شود که نیازمند آن باشند به طورمثال ممکن است سالمند افغان اقامت دار را به مراکز نگهداری ببریممعاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: تعداد افاغنه ای که از این سازمان، خدمات توانبخشی دریافت می‌کنند، خیلی نیست و بیشتر خدمات غربالگری‌های بینایی و شنوایی، خدمات پیشگیرانه یا خدمات مربوط به کودکان کار و خیابان ارائه می‌شود.

عباسی تصریح کرد: ارائه خدمات پیشگیرانه مانند غربالگری‌های شنوایی و بینایی به افاغنه، هزینه ای برای نظام ندارد.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: به طورکلی خدماتی به افاغنه ارائه می‌شود که نیازمند آن باشند به طورمثال ممکن است سالمند افغان اقامت دار را به مراکز نگهداری ببریم.

روح‌الله قادری مدیرکل بین‌الملل سازمان ملی مهاجرت درباره آمار افاغنه در ایران گفته بود: اکنون ایران میزبان حدود پنج میلیون پناهنده است.

همچنین محمد جلالی فرد مدیرکل روابط عمومی سازمان ملی مهاجرت چند روز پیش از آغاز صدور کارتهای هوشمند اتباع ‌مهاجران خارجی خبر داد و گفت: از روز شنبه ۲۰ آبان ماه پخش و توزیع کارتهای هوشمند در کلیه دفاتر کفالت کشور آغاز شده است. مطابق با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و در تعامل با سایر دستگاه‌های ذی‌نقش در حوزه امور اتباع و مهاجران، سامانه دستگاه‌های خدمت‌رسان در حال اتصال به سامانه وزارت کشور و سازمان ملی مهاجرت است و در آینده نزدیک، ارائه خدمات گوناگون به اتباع خارجی در موضوعات مختلف از این طریق صورت خواهد پذیرفت.

وی افزوده بود که منظور از ارائه خدمات، آن ۱۸ خدمتی است که در کارتهای هوشمند اتباع و مهاجران خارجی تعبیه شده و جای مدارک هویتی که قبلا استفاده می‌شد را به مرور زمان می‌گیرد و تمام خدمات تنها با این کارت ارائه خواهد شد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.