کد خبر : 28431
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 مرداد 1403 - 11:51

عباسی نماینده مجلس:

اگر توان حذف ارز ترجیحی را ندارید اعتراف کنید

اگر توان حذف ارز ترجیحی را ندارید اعتراف کنید

نماینده مردم قائمشهر، جویبار و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حذف ارز ترجیحی برنج، گفت: سود محصولات کشاورزی نه به جیب کشاورز می رود و نه مصرف کننده بلکه به دست دلالان می رسد چراکه کشور ما بین تولید و دلالی، دلالی و احتکار را قبح نمی داند.

عمران عباسی در رابطه با حذف ارز ترجیحی برنج، گفت: تولید برنج بیشتر در ناحیه خزری تعریف می‌شود البته بعضی از استان های دیگر در کشت برنج مشغول هستند اما زندگی اقتصادی و اجتماعی و حتی اعتقادی مردم شمال بر پایه کشت برنج است؛ بنابراین اگر ارز ترجیحی حذف نشود باز هم حجم زیادی از برنج‌های هندی وارد کشور می‌شود در نتیجه کشاورز که مالکیت عاطفی با زمین دارد، برای تامین نیازمندی هایش مجبور است زمینش را بفروشد.

فروش زمین های کشاورزی باعث می شود ویلاسازی سرعت بگیرد

وی افزود: فروش زمین به کسی که هرگز کشاورزی را نمی داند باعث می شود ویلاسازی سرعت بگیرد در نتیجه چرخه حرکت رو به جلوی خودکفایی کشور متوقف می شود. شاید دستانی که در واردات برنج دخیل هستند، به سخن صاحب حق کشاورزان اجازه عرض اندام ندهند ولی عاقبتِ این سرزمین را خراب می کند. نهاده های کشاورزی چندین برابر افزایش قیمت پیدا کرده است اما قیمت برنج از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ از کمر قطع شده است و کشاورز نمی داند که در پاییز، محصولش سودی خواهد داشت یا نه؟ چرا در کشوری با این سابقه تمدن نمی توانیم نقشه راهی برای این اقشار داشته باشیم. پس وقتی دستور واردات برنج را می‌دهند، شاید توان ندارند ارز ترجیحی را حذف کنند که اگر اینچنین است، به صراحت اعتراف کنند.

سود تولید محصولات کشاورزی به جیب دلالان می رود

آقای عباسی با تاکید بر حذف دست دلالان از محصولات کشاورزی، اظهار داشت: سود محصولات کشاورزی نه به جیب کشاورز می رود و نه مصرف کننده بلکه به دست دلالان می رسد چراکه کشور ما بین تولید و دلالی، دلالی و احتکار را قبح نمی داند.

حذف ارز برنج لازم الاجرا است

وی خاطرنشان کرد: صاحبان قدرت، متاسفانه در عرصه برخی از تصمیم گیری ها صدای کشاورزان و زحمت کشان عرصه تولید را نمی شوند و تکلیف ما است که از آنها دفاع کنیم و یقینا این کار را انجام خواهیم داد؛ زمانی که آقای رییسی به مازندران آمدند همه نمایندگان مازندران طی نامه ای به رئیس جمهور اعلام کردند که ارز ترجیحی حداقل در زمان برداشت محصول باید متوقف شود که مورد تایید آقای رئیسی قرار گرفت و این وصیت، لازم الاجرا است.

آینده استان های شمالی بسیار بدتر از آن چیزی است که در ذهن ما متصور می‌شود

آقای عباسی در پایان به اشاره به وضعیت بد استان‌های شمالی از لحاظ سرعت ویلاسازی، اظهار داشت: خاک ما در حال تبدیل شدن به دیوار و ساختمان می باشد درحالی که زیبایی استان های شمالی ما به خاک حاصلخیز آن است و اگر تبدیل به ویلا شود هم آلودگی فکری برای فرزندان ما به دنبال دارد هم آلودگی زیستی به وجود می آید و این استان ها فرقی با دیگر استان ها نخواهد داشت؛ لذا آینده استان های شمالی بسیار بدتر از آن چیزی است که در ذهن ما متصور می شود.

/شفقنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.