کد خبر : 23901
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 فروردین 1403 - 9:19

اصلاح یا ریزش بازار رمز ارزها؟ / تاثیر تحولات منطقه بر قیمت بیت‌کوین

اصلاح یا ریزش بازار رمز ارزها؟ / تاثیر تحولات منطقه بر قیمت بیت‌کوین

پس از تحولات شب گذشته در منطقه، بازار رمز ارز ها دچار نوساناتی شد.

بازارهای مالی تا مقدار زیادی تحت تاثیر فعل‌ و انفعلات سیاسی-نظامی جهان هستند. تحولات اخیر منطقه به حدی در ابعاد جهانی مورد توجه قرار گرفت که بازارهای مختلف مالی را تحت تاثیر خود قرار داد.

در محتوای این گزارش به تحلیل و بررسی ابعاد این تاثیرپذیری خواهیم پرداخت و نوسانات قیمت را ارزیابی خواهیم کرد.

تحولات قیمت بیت کوین

بازار ارزهای دیجیتال شب گذشته، با تحولات و تغییراتی مواجه شد. حمله موشکی و پهپادی شب گذشته جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل و تنبیه متجاوزان صهیونیستی، باعث شد بازار ارز های دیجیتال نوساناتی پیدا کند.

تحولات منطقه باعث شد بازارهای مالی جهانی از جمله بازار رمز ارزها، با تغییراتی روبه‌رو شود. این تغییرات در بعضی از رمز ارزها باعث کاهش قیمت و لمس قیمت‌های پایین توسط برخی از دارایی‌های دیجیتال بود.

اصلاح قیمت ارزهای دیجیتال

روز شنبه، ۱۳ آوریل، بازار ارزهای دیجیتال با تحولات در خاورمیانه کاهش قیمت پیدا کرد. ارتش رژیم صهیونیستی دریافت پاسخ سنگین و ترکیبی (پهپادی و موشکی) را از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تایید کرد.

بیت کوین که در اوایل همان روز به اوج ۶۸ هزار دلار رسیده بود، با بیش از ۹ درصد کاهش به ۶۰ هزار دلار کاهش یافت. اتریوم نیز با تقلید از این روند نزولی، با کاهش قابل توجه ۱۲ درصدی به زیر سه هزار دلار رسید که این شدیدترین کاهش درون‌روزانه از نوامبر ۲۰۲۲ است. سایر توکن‌های برجسته مانند BNB، سولانا و ADA نیز از این اتفاق بی‌نصیب نماندند و با افزایش آشفتگی بازار، کاهش دورقمی تا ۲۰ درصد را تجربه کردند.

بر اساس داده‌های CoinGlass، کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال ۲۶۰ میلیارد دلار کاهش یافته است. این با تسویه بیش از یک میلیارد دلار در قراردادهای آتی مرتبط با ارزهای دیجیتال همراه بود که نشان‌دهنده وسعت فروش است
یادآور سال ۲۰۲۲ و ترس از بازار نزولی دیگر

وضعیت کنونی در خاورمیانه یادآور رویدادهای سال ۲۰۲۲ است، زمانی که درگیری بین روسیه و اوکراین بازار ارزهای دیجیتال را به یک دوره نزولی سوق داد.
مسیر نوسانی بیت کوین

در سال ۲۰۲۲، بازار ارزهای دیجیتال به‌ویژه پس از رسیدن به بالاترین سطح خود در سال ۲۰۲۱، رونق داشت. بسیاری از آلت‌کوین‌ها نیز رشد امیدوارکننده‌ای را نشان دادند. با این حال، تشدید تنش‌های ژئوپولیتیک در اروپا به‌سرعت به سرخوشی بازار پایان داد. بیت کوین به همراه بازار گسترده ارزهای دیجیتال وارد یک دوره نزولی دوساله شد.

پس از حمله روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، ارزش بیت کوین طی مدت ۹ ماه از ۵۰ هزار دلار به ۱۶ هزار دلار کاهش یافت. با تشدید تحرکات نظامی طرفین در خاورمیانه، بازیگران بازار نگران احتمال وقوع سناریویی مشابه هستند.
رویداد هاوینگ بیت کوین نزدیک است و بر ابهامات می‌افزاید

رویداد هاوینگ آینده بیت کوین که تقریباً هر چهار سال یک بار رخ می‌دهد، میزان بیت کوینی را که به استخراج‌کنندگان پاداش داده می‌شود به نصف کاهش می‌دهد. برخی از کارشناسان باور دارند این رویداد می‌تواند دور دیگری از فشار فروش را از سوی استخراج‌کنندگان ایجاد کند و به طور بالقوه نوسانات فعلی بازار را تشدید کند.

هفته‌های آینده برای تعیین جهت‌گیری بیت کوین در ادامه سال بسیار مهم خواهد بود. عملکرد آن بستگی به توانایی‌اش در حفظ حرکت صعودی دارد.
بازار رمز ارز ها به کدام سو می‌رود؟

غیرقابل پیش‌بینی بودن خاصیت بازار است. البته این تحولات تاثیر بسزایی در عملکرد قیمتی رمز ارز ها دارد اما می‌توان توضیح و شرحی در قالب تحلیل‌های فنی قیمت ارائه کرد. بازار رمز ارز ها در نسبت با دیگر بازارهای سنتی بازار مدرنی به حساب می‌آید. رفتارشناسی قیمت رمز ارز اصلی یعنی بیت کوین امروزه شاخه‌ای تخصصی از علوم تحلیلی در حوزه اقتصاد محسوب می‌شود. با این حال تاثیرات فعلی در بازار رمزارز ها را می‌توان موقتی ارزیابی کرد و همچنین انتظار می‌رود مسیر رشد دارایی‌های دیجیتال ادامه‌دار باشد.

سلب مسئولیت: همان‌طور که بر همگان روشن است، ورود به معاملات در هر نوع بازاری نیازمند دانش و تجربه‌ کافی است. این گزارش تجارت‌نیوز تنها در راستای تحلیل داده‌ها و اخبار مربوطه است و این مجموعه هیچ‌گونه پیشنهادی برای هر نوع معامله‌ای به خوانندگان محترم ارائه نمی‌دهد.

/تجارت نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.