کد خبر : 6421
تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 شهریور 1402 - 11:30

اخبار مثبت و منفی آژانس انرژی اتمی و سردرگمی دلار

اخبار مثبت و منفی آژانس انرژی اتمی و سردرگمی دلار
به نظر می رسد اخبار و سیگنال های ضد و نقیض درباره گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی موجب سردرگمی عده ای از معامله گران دلار شده است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ بازار ارز تهران در روزهای اخیر چشم انتظار یک اتفاق مهم است. طبق خبرهای منتشر شده کمتراز یک هفته دیگر نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص بررسی پرونده هسته ای ایران برگزار خواهد شد.

به نظر می رسد اخبار مثبت و منفی که تحریک‌کننده انتظارات است افزایش یافته و فعالان ارزی را سر درگم کرده است. حتی گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز دارای ابهاماتی است؛ در حالیکه از کاهش سرعت غنی سازی ایران به عنوان نکته مثبت در این گزارش یاد می شود اما بر اساس گزارش رویترز، رافائل گروسی رییس سازمان بین‌المللی انرژی اتمی در یکی از گزارش‌های خود اعلام کرده است که در رابطه با منشأ اورانیوم کشف شده ادعایی آژانس در دو نقطه شفاف سازی ازطرف ایران نشده و پیشرفتی در مسائل پادمانی باقی مانده حاصل نشده است.

در همین حال، بررسی ها نشان می دهد که قیمت دلار در معاملات پشت خطی با نوسان کاهشی ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومانی تا سطح ۴۹ هزار و ۵۲۰ تومان پایین آمده است. از نظر معامله گران تا قیمت دلار هرات بالای سطح مقاومتی ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان تثبیت ندهد بازار خریدار ندارد. اگر قیمت دلار امروز زیر این سطح تثبیت دهد حمایت اول ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان خواهد بود؛ البته اگر کار به آن‌جا بکشد، ممکن است قیمت با هیجان به کف ۴۹ هزار تومان نیز برسد. اگر در کف، حمایت قوی شکل بگیرد این بار امکان شدت افزایش در بازار بیشترخواهد بود.

از سوی دیگر، بازار دلار روز گذشته به‌خاطر اربعین حسینی تعطیل بود و قیمت دلار نقدی اعلام نشد. اما قیمت دلار فردایی روز چهارشنبه تا نیمه کانال ۴۹ هزار تومان پایین آمده بود.در شرایط کنونی، برخی از فعالان اقتصادی می‌گویند به‌نظر می‌رسد، باتوجه به تعطیلی روز چهارشنبه، بخشی از تقاضا به بازار امروز سرازیر شود.

با این حال برخی هم می گویند احتمالا قیمت ها در بازار امروز نوسان محدودی را ثبت کنند و نسبت به دو روز قبل تقریبا رنج شوند.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.