کد خبر : 16637
تاریخ انتشار : جمعه 12 آبان 1402 - 12:12

با وجود التهابات منطقه بازار طلا در آرامش است

با وجود التهابات منطقه بازار طلا در آرامش است
فعال بازار طلا گفت: در هفته گذشته با وجود التهاب منطقه بازار سکه و طلا آرام بود و داد و ستدها نیز کاهش یافت، پیش‌بینی می‌شود این روند تا روز دوشنبه ادامه داشته باشد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ محمد کشتی آرای درباره تحولات بازار طلا در هفته گذشته اظهارداشت: بهای انس جهانی در بازارهای طلا سیر نزولی داشت و از ۲۰۰۶ دلار روز شنبه به ۱۹۸۶ دلار در روز پنجشنبه رسید یعنی به طور متوسط ۲۰ دلار افت را شاهد بودیم.

وی افزود: نرخ ارز نیز به عنوان دیگر عامل تاثیرگذار بر بهای انس جهانی ثابت بود و نوسانات کمی داشت.

کشتی آرای گفت: در مورد قیمت طلا و سکه در هفته دوم آبان ماه با توجه به کاهش بهای انس جهانی و کاهش تقاضا در طول هفته شاهد کاهش قیمت بودیم این در حالی است که اوضاع سیاسی در جهان تحت تاثیر اتفاقات خاورمیانه بود و به طور طبیعی باید التهابی در قیمت‌ها رخ می‌داد اما اینطور نشد و قیمت‌ها سیر نزولی داشت.

وی ادامه داد: در هفته گذشته بازار سکه و طلا آرام و با ثبات بود، داد و ستدها کم و التهابی بر بازار حاکم نبود.

این فعال بازار طلا اظهارداشت: طبق آخرین معاملات انجام شده به طور میانگین سکه طرح قدیم ۱۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۱۵۰ هزار تومان، نیم سکه، ربع سکه و سکه های یک گرمی ۱۰۰ هزار تومان کاهش هفتگی قیمت را داشت.

وی افزود: هر مثقال طلای آب شده ۶۰ هزار تومان‌ و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۵ هزار تومان کاهش هفتگی قیمت را در آخرین معاملات هفته گذشته داشتند.

فعال بازار طلا با بیان اینکه هم اکنون بازار طلا آرام است، افزود: پیش‌بینی می‌شود در شرایط فعلی که بهای انس جهانی نوسان چندانی نداشت و نرخ ارز هم تحت کنترل و مدیریت بانک مرکزی است بازار تغییر قابل توجهی نداشته باشد البته ممکن است نوسانات جزیی را شاهد باشیم اما افزایش نخواهیم داشت.

ایرنا

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.