کد خبر : 25959
تاریخ انتشار : شنبه 5 خرداد 1403 - 12:58

لطیفی رییس سازمان اداری و استخدامی:

پیش‌نویس یک لایحه‌ای را تهیه کرده‌ایم تا حقوق و دستمزد را عادلانه‌سازی کنیم

پیش‌نویس یک لایحه‌ای را تهیه کرده‌ایم تا حقوق و دستمزد را عادلانه‌سازی کنیم

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام کرد: یک پیش نویس لایحه ای هم در حوزه عادلانه سازی حقوق و دستمزد تهیه شده که اگر در هیئت وزیران بحث شود و جمع بندی صورت بگیرد، می تواند به عنوان یک موضوع در ماه های آینده پیگیر شود.

میثم لطیفی درباره عادلانه سازی حقوق و دستمزد کارمندان دولت اظهار کرد: در دو سال و نیم گذشته ۳۲ اقدام زیرساختی، ایجابی و سلبی در حوزه حقوق و دستمزد انجام دادیم که گزارش آن مفصل است و ارایه کردیم.

وی ادامه داد: هم در برنامه هفتم نکاتی را آوردیم و هم در بودجه سالیانه و هم در قوانینی که در مجلس مطرح می شد، سعی شده که ملاحظات عادلانه سازی لحاظ شود و اقدامات خوبی صورت گرفته است.

لطیفی گفت: یک پیش نویس لایحه ای هم در حوزه عادلانه سازی حقوق و دستمزد تهیه شده که اگر در هیئت وزیران بحث شود و جمع بندی صورت بگیرد، می تواند به عنوان یک موضوع در ماه های آینده پیگیر شود.

وی به جزئیاتی از این لایحه اشاره و خاطرنشان کرد: در این لایحه بحث زیرساختی مورد توجه قرار گرفته که باید زیرساخت های متناسب فنی ایجاد شود و در زمینه طبقه بندی و ارزش بندی مشاغل و ارزشیابی مشاغل، دستگاه ها مکلف شدند که روی این دو موضوع کار کنند چون مبنای پرداخت عادلانه طبقه بندی و ارزشیابی مشاغل است و در سال های گذشته دستگاه ها از این امر غفلت کردند و اگر بخواهیم از چانه زنی فاصله بگیریم، مبنای پرداخت علمی این موضوع است و بحث مربوط به اصلاح موادی از قانون خدمات کشوری است که آن را هم پیگیری کردند.

لطیفی با بیان اینکه تصویب و اجرایی شدن این لایحه به تعادل سازی حقوق ها کمک خواهد کرد، گفت: البته تأکید می کنم که در بخش دولت تفاوت فاحشی میان حقوق ها نداریم و تفاوت هایی که وجود دارد در شرکت های غیر دولتی یا شرکت هایی است که دولت در آن نقش کمی دارد.

/شفقنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.