کد خبر : 28279
تاریخ انتشار : شنبه 13 مرداد 1403 - 12:37

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی:

هنوز ۱۱۰ همت از مطالبات گندمکاران باقی مانده است

هنوز ۱۱۰ همت از مطالبات گندمکاران باقی مانده است

نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حدود ۱۱۰ همت از مطالبات گندمکاران باقی مانده است، گفت: وزارت جهاد قول داده است مطالبات گندمکاران تا ریال آخر پرداخت شود ولی تاخیری که در پرداخت مطالبات آنها به وجود آمده به هیچ وجه پذیرفته نیست.

پیمان فلسفی در رابطه با پرداخت مطالبات گندمکاران، اظهار داشت: ما چند سالی است دچار مشکل در این حوزه هستیم و دولت با وجود اینکه پیش بینی هایی به عمل می آورد، اما پرداخت مطالبات گندمکاران همواره با تاخیر مواجه بوده است. قانون به صراحت می گوید ۲۴ ساعت بعد از دریافت گندم، پول گندمکاران باید به حساب آنها واریز شود اما دولت محترم تا امروز حدود ۵۳ همت، از کل عدد مطالبات گندمکاران را پرداخت کرده است.

وی افزود: حدود ۱۱۰ همت از مطالبات گندمکاران باقی مانده است البته وزارت جهاد قول داده است مطالبات گندمکاران را تا ریال آخر پرداخت خواهد کرد؛ ولی تاخیری که در پرداخت مطالبات آنها به وجود امده به هیچ وجه پذیرفته نیست.

آقای فلسفی با اشاره به پرداخت مطالبات گندمکاران، اظهار داشت: ما در کمیسیون کشاورزی، چند جلسه مفصل را برگزار کردیم و وزارت کشاورزی آمار توزیع و پرداخت مطالبات را به صورت روزانه اعلام می کند؛ امید ما این است که تا پایان مرداد ماه تمام مطالبات کشاورزان پرداخت و دولت چهاردهم هم این موضوع را در اولویت قرار دهد تا حقوق گندمکاران در اسرع وقت به دست آنها برسد.

وی با اشاره به اولویت های وزیر جهاد دولت چهاردهم، گفت: وزیر جهاد یکی از وزرای کلیدی دولت به حساب می آید بنابراین فردی که انتخاب می شود باید معیارهای چهارده گانه رهبر انقلاب و هم یکسری شاخص های فنی را دارا باشد؛ یعنی تجربه کافی در بخش کشاورزی داشته باشد، نیازهای کشاورزان را بشناسد؛ روحیه جهادی داشته باشد؛ پهنه کشور را به خوبی بشناسد چراکه بخش کشاورزی تمام پهنه جمهوری اسلامی ایران را شامل می شود؛ استفاده از ظرفیت داخلی در دستور کار او باشد و برنامه عملیاتی مبتنی بر قانون اساسی، سند چشم اندازه و برنامه هفتم توسعه به مجلس ارائه کند.

/شفقنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.