کد خبر : 27029
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 خرداد 1403 - 12:26

معلم چرا باید در اسنپ کار کند؟

معلم چرا باید در اسنپ کار کند؟

پزشکیان گفت: اکثر نگرانی‌ها و اعتراضات بازنشستگان و معلمان این است که نمی‌توانند زندگی خود را با روند تورمی، راحت ادامه دهند و شرمنده و شرمسار خانواده خود هستند. معلم چرا باید در اسنپ کار کند؟ یا نیروی انتظامی؟ تصورش برای آدم غیرممکن است

پزشکیان گفت: هر دولتی که باشد که دلیلش یا کسری بودجه است یا چاپ اسکناس. واقعیت قضیه، تورم یعنی جیب مردم را خالی کردن. شب می‌خوابی و صبح بیدار می‌شوی می‌بینی قدرت خریدن از بین رفته است.»
پزشکیان: معلم چرا باید در اسنپ کار کند؟

پزشکیان تاکید کرد: «اکثر نگرانی‌ها و اعتراضات بازنشستگان و معلمان این است که نمی‌توانند زندگی خود را با روند تورمی، راحت ادامه دهند و شرمنده و شرمسار خانواده خود هستند. معلم چرا باید در اسنپ کار کند؟ یا نیروی انتظامی؟ تصورش برای آدم غیرممکن است؛ این‌که ما باید چه کنیم، به اصلاح و عمل به بودجه‌ریزی برمی‌گردد. دولت باید کنترل هزینه کند؛ به گونه‌ای که بودجه خود را عملیاتی و نظارت خود را اصلاح و شفافیت را در هزینه‌ها اعمال کند.»

او بیان کرد: «دولت نباید به بانک‌ها دستور چاپ پول بدهد و آن‌ها را وادار به تعهداتی کند که نمی‌توانند انجام دهند و امکان پرداختشان وجود ندارد. می‌گویند به آن‌هایی که ازدواج می‌کنند این پول را بدهید. بانک‌ها باید پول چاپ کنند و اکثر توقعاتی که دولت در بانک‌ها اعمال می‌کند عامل تورم‌ها است. باید بانک‌ها را علمی و درست نظارت کنیم و نظامش را اصلاح کنیم. قاعده‌گذاری و قیمت‌گذاری و خدمات بانکی مشکلات این مساله است.»

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در بخش ششم صحبت‌های خود خطاب به قالیباف اذعان داشت: «آنچه که من گفتم، از ابتدا دارم می‌گویم داخل. ما هوای داخل را نداریم و فقط گروه خاصی را مدیر می‌دانیم. دعوا آن زمان هم سر مدیریت بود. ادمی که نه دوره دیده و نه علم و تجربه دارد را کنار گذاشتیم و یک عده آدم صفر کیلومتر آوردیم که معلوم است هزینه ایجاد می‌کنند.»

پزشکیان عنوان کرد: «حضرت ابراهیم را خدا می‌گوید بعد از امتحان گفتیم می‌توانی پیامبر شوی. آدم بی‌تجربه را مدیر کل و رئیس بنگاه می‌کنیم. ما مراحل را بر هم زدیم و باید درست شود. ساختار همین است که برادران گفتند. روش معلوم است و بحثی نیست که اختلاف سر آن وجود داشته باشد. عامل اصلی ایجاد تورم دولت‌ها هستند و فرقی نمی‌کند کدام دولت باشد. کسری بودجه، توسعه دولت از مهمترین عوامل این مسأله است. دولت باید از بزرگ شدن جلوگیری کند، بنگاه‌های بدون کارآیی را حذف کند و بودجه بدون کسری بودجه را به مجلس بیاورد.»

او تاکید کرد: «غیر از سایر تکالیف دولت، همین حالا نزدیک به ۴۰۰ میلیارد دلار کسری بودجه داریم. خودمان مقصر هستیم و عامل اصلی این تورم، چاپ پول است که یا با کسری بودجه شکل می‌گیرد یا بانک‌ها با تعهدات خود تورم را تشدید می‌کنند. اصلاح نظام بانکی منوط به خروج بانک از بنگاه داری، نظارت بر وام‌های کلان است. بانک‌ها موظف به قاعده‌گذاری هستند نه قیمت گذاری. دولت باید ممنوع شود از تأمین مالی دولت‌ها و اینکه سراغ بازار بدهی و بانک‌ها برود.»

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.