کد خبر : 28649
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 مرداد 1403 - 16:21

کشوری نماینده مجلس:

سد انحصار خودرو باید شکسته شود تا کیفیت ارتقاء یابد/ واردات خودرو به دلیل قیمت بالا مطلوب مردم نیست

سد انحصار خودرو باید شکسته شود تا کیفیت ارتقاء یابد/ واردات خودرو به دلیل قیمت بالا مطلوب مردم نیست

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت بازار خودرو گفت: کیفیت پایین خودرو به دلیل انحصار طلبی خودروسازی است زیرا وقتی کسی نمی تواند خودرو تولید یا وارد کند خودروساز هم اقدامی برای بالا بردن کیفیت خودرو انجام نمی‌دهد.

علی کشوری در خصوص روند واردات خودرو اظهار داشت: بحث واردات خودرو به اعتقاد من فقط بار روانی در بازار خودرو داشته است؛ در حالی که صنعت خودروسازی باید رقابتی شود؛ چراکه اگر صنعت خودروسازی ما این فضا را رقابتی نبیند، قطعا واردات خودرو هم اتفاق نمی افتد و اگر هم وارداتی انجام شود، مطلوب حال عموم مردم نیست چراکه خودروهای وارداتی بسیار گران هستند.

وی افزود: شما با قیمت یک ماشین تولید داخل، نمی توانید ماشینی که وارداتی است را تهیه کنید به دلیل اینکه قدرتی که پشت پرده خودروسازی است، انحصاری ایجاد کرده که هیچ وقت جنبه رقابتی را تا امروز شاهد نبودیم؛ مگر اینکه این سد انحصار خودروسازی توسط دولت و با کمک مجلس، شکسته شود تا کیفیت خودرو ارتقاء یابد.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی، بیان داشت: من امیدوارم اتفاق مثبتی رخ دهد و خوشبینانه ترین اتفاق این است که اگر واردات با قیمت مطلوب صورت بگیرد باعث شرایطی برای مردم می‌شود که قیمت خودروی داخلی به حد معقولی برسد.

وی کیفیت پایین خودرو را به دلیل انحصارطلبی خودروسازی دانست و گفت: وقتی کسی نمی تواند خودرو تولید یا وارد کند خودروساز هم اقدامی برای بالا بردن کیفیت خودرو انجام نمی‌دهد. وقتی حاشیه امنی برای خودشان به عنوان خودروساز داخلی ایجاد کردند، مردم هم مجبور هستند هر خودرویی را با هر قیمت و کیفیتی تهیه کنند.

/شفقنا

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.