اپراتورها ۸.۸ میلیون پیامک تبلیغاتی را ظرف ۲ ماه لغو کردند ۱ تیر, ۱۳۹۵

سرپرست معاونت نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری با اشاره به راه‌اندازی سامانه متمرکز ۸۰۰ جهت انصراف مشترکان از دریافت انواع پیامک، عملکرد این سامانه را مثبت ارزیابی کرد.

اقتصادپرس:حسین فلاح جوشقانی با اشاره به آخرین اطلاعات دریافتی در این حوزه اظهار کرد: طبق آخرین آمار و پس از اطلاع‌رسانی صورت گرفته، از سوی اپراتور اول یک میلیون و ۵۷ هزار سرویس و سه میلیون و ۳۷۲ هزار و ۷۷۶ پیامک تبلیغاتی لغو شده است.

وی عنوان کرد: در اپراتور دوم نیز تعداد سرویس‌های لغو شده ۱۰ میلیون و ۵۳۳ هزار و ۴۵۵ مورد و پیامک‌های تبلیغاتی لغو شده ۵ میلیون و ۳۹۰ هزار و ۶۱۳ مورد بوده است.

او افزود: در اپراتور سوم هم ارسال ۳۸ هزار سرویس و ۴۸ هزار پیامک  تبلیغاتی لغو شده است.

معاون رگولاتوری با موفق ارزیابی کردن عملکرد این سیستم گفت: تاکنون اپراتورها عملکرد رضایت بخشی داشته‌اند و با حساسیت این موضوع را دنبال و موارد اعلام شده را حذف کرده‌اند.

فلاح جوشقانی با بیان اینکه نباید انتظار داشت تمام موارد به صفر برسد، ابراز کرد: تاکنون اپراتورها بیش از ۷۰ میلیون پیامک جهت اطلاع‌رسانی درباره این سامانه با نام رگولاتوری ارسال کرده‌اند.

او افزود: در جلسه‌ای هم که این اواخر با اپراتورها داشتیم، موارد جدیدی را اعلام کردیم تا بررسی و نتیجه را اعلام کنند.

وی با بیان روش‌های مختلف ارسال درخواست به این سامانه از طریق ارسال پیامک به سرشماره ۸۰۰ یا شماره‌گیری کد دستوری #۸۰۰* اظهار داشت: با ارسال درخواست، فهرستی با سه گزینه باز می‌شود که اولین گزینه سرویس‌های فعال و دو گزینه بعدی نوع پیامک‌های تبلیغاتی یا خدمات مبتنی بر محتوایی ( ارزش افزوده) را نشان می‌دهد.

فلاح از پیگیری امکان غیرفعال‌سازی تمامی سرویس‌های فعال مشترکان تنها با انتخاب یک گزینه، خبر داد و گفت: اپراتورها باید این امکان را فراهم آورند که این موضوع در دست پیگیری است تا اعمال شود.

اواخر فرودین ماه سال جاری معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه رگولاتوری از آغاز ساماندهی خدمات ارزش افزوده پیامکی شامل پیامک‌های تبلیغاتی، اطلاع‌رسانی، بازی و سرگرمی خبر داده بود.

منبع: تسنیم



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *