ثبت‌نام شرکت‌ها برای طرح برندینگ جایگاه‌های سوخت آغاز شد ۱۱ خرداد, ۱۳۹۵

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از آغاز ثبت نام متقاضیان به منظور احداث جایگاه‌های بنزین و CNG در قالب برند از امروز خبر داد.

اقتصاد پرس: محمدرضا مظلومی مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در یک نشست خبری با اشاره به تعیین تکلیف نحوه ارزیابی متقاضیان جایگاه‌داری به صورت برند، گفت: در حوزه تأمین سوخت مورد نیاز خودروها ۳ هزار و ۴۰۰ باب جایگاه بنزین به اضافه ۲ هزار و ۴۰۰ باب جایگاه CNG در کشور وجود دارد که در راستای کیفی‌سازی در صدد انتخاب شرکت‌های دارای صلاحیت هستیم که بتواند خدمات قابل قبولی را به مصرف کنندگان ارائه کند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در صورت ارزیابی مطلوب و کسب امتیازات لازم، امیدواریم بتوانیم این طرح را هرچه سریعتر در سطح کشور اجرایی کنیم.

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به انتخاب شرکت‌های صاحب صلاحیت گفت: این شرکت‌ها باید مجموعه‌ای از جایگاه‌ها را احداث و یا تحت مالکیت خود قرار دهند که بر این اساس در مرحله ارزیابی باید شاخص‌های توان مالی، سابقه اجرایی، نیروی انسانی، امکانات و فرآیند کسب و کار را با موفقیت پشت سر بگذارند.

مظلومی ادامه داد: بر این اساس شرکت‌هایی که متقاضی احداث جایگاه‌های سوخت هستند باید حداقل ۶۸ امتیاز و CNG باید حداقل ۷۵ امتیاز را کسب کنند.

وی با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از ایجاد انحصار، روشی را انتخاب کرده‌ایم، ادامه داد: در سطح کشور ۲۰ درصد از جایگاه‌ها می‌تواند در اختیار شرکت‌ها و در بخش استانی ۳۰ درصد و در شهرستان‌ها ۵۰ درصد می‌توانند در اختیار شرکت‌های همان استان قرار گیرند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه شرکت‌های صاحب صلاحیت می‌توانند از طرق مختلف از همین امروز نام خود را برای ارزیابی مطرح کنند، گفت: یکی از این روش‌ها ثبت نام از طریق سایت شرکت ملی پخش است اما این شرکت‌ها می‌توانند از طریق مدیریت بازرگانی مجموعه شرکت ملی پخش و یا ثبت نام در مناطق که در سطح کشور پراکنده هستند اقدام کنند.

وی اظهار کرد: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از این طریق به دنبال برون‌سپاری فعالیت‌های خود است و قصد دارد وظیفه حاکمیتی را در آینده انجام دهد.

این مقام مسئول با اشاره به تغییر قیمت سوخت با ایجاد برندهای جدید، گفت: یک حداقل و حداکثر در نظر گرفته خواهد شد اما در وهله اول قرار نیست قیمت سوخت با ایجاد برند تغییر پیدا کند اما هدف‌گذاری ما در کنار افزایش کمیت و کیفیت سوخت‌رسانی به مشتریان، سودآوری برندها است.

وی ادامه داد: شرکت‌ها می‌توانند در وهله اول با ۶۰ نازل کار برند را آغاز کنند که در سال‌های بعد این تعداد باید افزایش پیدا کند.

مظلومی خاطرنشان کرد: شرکت‌های پالایشی نیز می‌توانند در این زمینه ورود پیدا کنند.

منبع: فارس



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *