رشد ۳۷درصدی پیشرفت فیزیکی یک پروژه در ۴ روز؟ ۱۰ خرداد, ۱۳۹۵

در حالی وزارت راه و شهرسازی پیشرفت فیزیکی قطار شهری هشتگرد را ۴۶ درصد اعلام کرده بود که شرکت عمران شهرهای جدید با تاکید بر این که آمار وزارت راه صحیح نبوده و نادرست است از پیشرفت ۸۳ دزصدی این پروژه خبر داد، به عبارتی رشد ۳۷ درصدی پیشرفت در ۴ روز.

اقتصاد پرس: دیماه پارسال توکلی مدیرکل دفتر حمل‌ونقل و ترافیک عمران شهرهای جدید از راه‌اندازی نخستین قطار برقی شهرهای جدید کشور در هشتگرد در صورت تأمین اعتبار تا پایان سال آینده (۹۵) خبر داده و با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۸۲ درصدی این پروژه گفته بود: هم‌اکنون بحث زیرسازی و ریل‌گذاری تاحد زیادی انجام شده و بیشتر بحث تأمین تأسیسات آن باقی مانده است که امیدواریم با تأمین به موقع اعتبارات این مراحل نیز به سرعت انجام شده و افتتاح این قطار را تا پایان سال آینده ممکن سازد.

اما پنج روز پیش وزارت راه و شهرسازی آماری را در خصوص پیشرفت فیزیکی قطارهای شهری در شهرهای جدید منتشر کرد. که حکایت از پیشرفت فیزیکی ۴۶٫۳۹ درصدی قطار شهری هشتگرد تا پایان سال گذشته داشت. جالب آن که ۷ درصد این پیشرفت در ۱۲ ماه سال ۹۴ حاصل شده بود.

چهار روز پس از انتشار این آمار از سوی وزارت راه و شهرسازی، زیرمجموعه این وزارتخانه یعنی شرکت عمران شهرهای جدید ایران آمار جدیدی را برای قطار شهری هشتگرد اعلام و تاکید کرد آمار وزارت راه و شهرسازی صحیح نبوده و نادرست است.

این شرکت از پیشرفت  ۸۳ درصدی قطار حومه ای هشتگرد خبر داده است؛ «شرکت عمران شهرهای جدید، از ابتدای تحویل و آغاز به کار دولت تدبیر و امید در اوایل سال ۹۲، پروژه قطار حومه ای هشتگرد را با ۴۱درصد پیشرفت، بهارستان با ۱۰٫۵درصد، فولادشهر با ۵٫۴درصد و گلبهار را با ۴٫۸درصد تحویل گرفت که پس از آن طی مدت ۲سال یعنی تا پایان سال ۹۴ و علیرغم کمبود اعتبارات، پروژه قطار حومه ای هشتگرد را با ۲ برابر پیشرفت به میزان ۸۳درصد، بهارستان را با حدود ۳برابر به ۳۶درصد، گلبهار با حدود ۶ برابر پیشرفت به ۲۴٫۵۵ درصد و فولادشهر را با حدود ۳ برابر به ۱۶٫۱۰درصد رسانده است.»

رشد ۳۷ درصدی پیشرفت فیزیکی یک پروژه آن هم تنها در ۴ روز بسیار ارزشمند بوده و قابل تقدیر. اما شرکت عمران شهرهای جدید به جز قطارهای شهری وظیفه تکمیل و تحویل پروژه های مسکن مهر را نیز بر عهده دارد و ای کاش مدیران این شرکت با همان کمبود اعتبارات به فکر تامین سرپناه قشر کم درآمد جامعه به عنوان اصلی ترین نیاز مردم باشند.

منبع: تسنیم



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *