طرح تنظیم بازار کالاهای ماه رمضان به ۶ ارگان ابلاغ شد ۱۰ خرداد, ۱۳۹۵

معاون اجرایی رئیس جمهور بخشنامه طرح تنظیم بازار کالاهای ماه مبارک رمضان با عنوان « طرح ضیافت» را برای مدیریت و کنترل قیمت‌ها در این ایام به ۶ ارگان مرتبط ابلاغ کرد.

اقتصاد پرس: با امضای محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور بخشنامه طرح تنظیم بازار کالاهای ماه مبارک رمضان با عنوان « طرح ضیافت» به ارگان‌های جهادکشاورزی، سازمان های صنعت، معدن و تجارت، شرکت بازرگانی دولتی ایران ، شرکت پشتیبانی امور دام، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، تمامی استانداران سراسر کشور و دستگاه‌ها و سازمان‌های ذیربط ابلاغ شده است.

بر اساس این ابلاغیه؛ شبکه تامین کننده و توزیع کننده اقلام طرح ضیافت در سراسر کشور موظفند کالاهای اساسی مشمول طرح را قبل از آغاز ماه رمضان با قیمت حاشیه بازار عرضه کنند تا از افزایش قیمت این اقلام در ماه مبارک جلوگیری شود.

بنابر این گزارش بر اساس این بخشنامه اقلام اساسی مشمول طرح تنظیم بازار ماه مبارک رمضان در بخش اقلام پروتئینی شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز و تخم مرغ و محصولاتی نظیربرنج، روغن ، شکر، خرما، لبنیات، نان، شیرینی جات (زولبیا و بامیه)، حبوبات است.

این بخشنامه به دستگاه‌های تامین کننده، توزیع کننده و ناظراجرای طرح نظیر سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، سازمان تعزیرات حکومتی ، سازمان بازرسی کل کشور و تمامی سازمان های جهاد کشاورزی استان و تمامی سازمان های صنعت، معدن و تجارت ، سازمان میادین میوه و تره بار، اتحادیه صنایع لبنی ، انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ، مرکز اصناف و امور بازرگانان اتاق اصناف ایران و فروشگاه های زنجیره ای ابلاغ شده است.

بر اساس این بخشنامه شبکه تامین کننده و توزیع کننده اقلام طرح ضیافت در سراسر کشور موظفند کالاهای اساسی مشمول طرح را با قیمتی کمتر از قیمت بازار عرضه کنند که سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مجری این طرح است.

در این ابلاغیه آمده است: شرکت های بازرگانی دولتی ایران و شرکت پشتیبانی امور دام به عنوان دستگاه های مجری متعهد این طرح لیست اقلام اساسی قابل عرضه خود را با بهره گیری از تجارب سال های گذشته و نیز مقدار تامین کالا برای هر استان تهیه و به تمامی استان ها ارسال کنند تا هر استان متناسب با نیاز خود اقدام به برنامه ریزی تامین و توزیع اقلام مورد نیاز خود کند.

در این گزارش تاکید شده است؛ دفتر ساماندهی و توسعه تجارت گزارشی از وضعیت تولید، تامین، ذخایر و قیمت گوشت قرمز و خرما را با همکاری دستگاه های ذیربط تهیه و براساس هماهنگی های معموله نسبت به تامین و عرضه آن اقدام شود.

براساس این ابلاغیه؛ دفتر ساماندهی و توسعه تجارت به عنوان مسئول اجرای “طرح ضیافت ماه مبارک رمضان” تعیین شد و سازمان‌های مسئول موظف‌اند همکاری لازم را با دفتر مذکوربا ارایه گزارش اجرا و پیشرفت طرح هفتگی به دبیرخانه ارائه کنند که این امر توسط دفتر ساماندهی و توسعه تجارت انجام می‌شود.

منبع: تسنیم



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *