تولیدخودرو بدون کسری مصداق اقدام و عمل در اقتصادمقاومتی است ۳ خرداد, ۱۳۹۵

معاون وزیر و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: جمع آوری و تکمیل حدود ۸۰هزار خودروی تولید شده با قطعات ناقص و دو سال تولید خودرو بدون کسری، یک کار جهادی و مصداق اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی است.

اقتصاد پرس: منصور معظمی پس از بازدید خطوط و سالن‌های تولید گروه صنعتی ایران خودرو اظهار کرد: خودرو در کشور به عنوان یک نماد اقتصادی و حتی اجتماعی مطرح شده است. در سال ۹۳ که خودروسازی کشور رونق داشت و ۱/۱ میلیون خودرو تولید شد، رشد اقتصادی کشور بهبود قابل توجهی داشت اما عکس این اتفاق را در سال ۹۴ شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه به دلیل کامل نبودن ناوگان عمومی حمل و نقل شهری، زندگی بدون داشتن خودروی شخصی بسیار دشوار است و حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد خودروها به صورت تک سرنشین در خیابان‌ها تردد می کنند، افزود: این امر خودرو را از یک کالای لوکس به وسیله‌ای استراتژیک در کشور تبدیل کرده،‌ در حالی که در کشورهای توسعه یافته اینگونه نیست و به دلیل استفاده مردم از ناوگان حمل و نقل عمومی، خودرو یک کالای لوکس به شمار می‌آید.

معاون وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت گفت: ایران خودرو به عنوان بزرگترین بنگاه اقتصادی کشور باید براساس اصول صرفا اقتصادی حرکت کند و سودآوری ماموریت اصلی هر بنگاه است. خوشبختانه در بازدید امروز شاهد بودم که در ایران خودرو یک نظم خاص و روابط انسانی مطلوب حاکم است که جای تبریک دارد.

معظمی اظهار کرد: مجموعه ۶۰ هزار نفری ایران خودرو سازمانی استراتژیک و تاثیرگذار اقتصادی است که مدیریت و اداره آن حساس و پیچیده است،‌ از این رو باید از تمام کسانی که در اداره و پیشرفت این مجموعه تلاش می‌کنند تقدیر کرد.

رئیس هیات عامل سازمان گسترش بر لزوم جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی نیز تاکید کرد و افزود: با توجه به شرایطی که در گذشته بر اقتصاد کشور حاکم بوده، توان رقابتی ما در بازارهای جهانی کاهش یافته اما می‌شود با همکاری با شرکای قدرتمند خارجی به این هم دست پیدا کرد.

وی با بیان اینکه حضور در بازارهای جهانی باید مهمترین استراتژی هیات مدیره ایران خودرو باشد، گفت: برجام یک فرصت گشایش اقتصادی را برای کشور فراهم آورد و در این میان قرارداد ایران خودرو با پژو یک فرصت قابل توجه برای صنعت خودرو است. باید از این فرصت و فرصت‌های مشابه برای حضور در بازارهای جهانی استفاده کرد.

معظمی اظهار کرد: ایران خودرو شرکت بسیار بزرگی است اما نسبت ۶۰ هزار نفر برای تولید ۵۰۰ هزار خودرو،‌ عدد مطلوبی نیست. ساده‌ترین کار برای بهبود این عدد کنار گذاشتن نیروهای کار است اما به هیچ وجه نباید به این رویکرد فکر کنیم،‌ بلکه برنامه صحیح توانمندسازی نیروها و توسعه تولید است.

گفتنی است،‌ رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به همراه تعدادی از مدیران و معاونان این سازمان در بازدیدی چند ساعته از سالن‌های پرس،‌ بدنه،‌ رنگ، ‌موتور سازی، مونتاژ و مرکز تحقیقات ایران خودرو دیدن کردند. مهندس هاشم یکه زارع،‌ مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو و تعدادی از مدیران ارشد این شرکت نیز معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت را همراهی کرده و در پایان طی جلسه‌ای به ارائه گزارش و تبادل نظر پرداختند.

منبع: باشگاه خبرنگاران



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *