توافق ایران با شرکت‌های روسیه برای صادرات پوشاک ۳۰ اردیبهشت, ۱۳۹۵

رئیس اتحادیه پوشاک تهران گفت: براساس دیدگاه‌های دوجانبه‌ای که با شرکت‌های روسی داشتیم قرار شد که آنها به‌جای واردات پوشاک از ترکیه نیاز خود را از ایران تأمین کنند.

ناقتصاد پرس: نشست مشترک فدراسیون جهانی پوشاک و اتحادیه پوشاک تهران امروز در محل این اتحادیه برگزار شد و توافقنامه همکاری میان دو تشکل منعقد شد.

بنابراین گزارش، شیرازی رئیس فدراسیون جهانی پوشاک ایران در خصوص این تفاهمنامه اظهار کرد: حمایت‌های فدراسیون جهانی پوشاک به ما کمک می‌کند که پوشاک ایران بتواند در بازارهای جهانی حضور یابد و تولیدکنندگان ما بمحصولات خود را به‌شکلی تولید کنند که قابلیت عرضه در بازارهای جهانی را داشته باشد.

وی افزود: بنابر فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر نامگذاری سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و تأکید بر درون‌زا بودن اقتصاد و توجه رئیس جمهور به تولید صادرات‌محور این اتحادیه انگیزه و شرایط لازم را برای بین‌المللی کردن خود گسترش داد و به بازار جهانی پوشاک براساس تفاهم منعقد شده وصل شد.

* توافق ایران با شرکت‌های روس برای صادرات پوشاک

شیرازی در ادامه سخنان خود با اشاره به اقداماتی که فدراسیون جهانی پوشاک برای کمک به ایران انجام داده است، گفت: با کمک فدراسیون جهانی پوشاک توانستیم در نمایشگاه مسکو حضور داشته باشیم و براساس دیدگاه‌های دوجانبه‌ای که با شرکت‌های روسی داشتیم قرار شد که آنها به‌جای واردات پوشاک از ترکیه نیاز خود را از ایران تأمین کنند.

رئیس اتحادیه پوشاک تهران گفت: تعامل با فرانسه نیز در دستور کار ما قرار دارد تا از طریق آنها بتوانیم بخشی از کالاهای خود را در داخل ایران تولید و صادر کنند.

* همکاری با ایتالیا و فرانسه برای تولید و صادرات پوشاک

شیرازی یادآور شد: براساس تفاهمات صورت گرفته با شرکت‌های فرانسه و ایتالیا امیدواریم که انتقال دانش و تکنولوژی به ایران را نیز داشته باشیم.

وی در پاسخ به تسنیم گفت: تفاهمنامه با ایتالیا در اتاق بازرگانی که با حضور مسئولین وزارت صنعت چندی پیش به امضا رسید طرف‌های ایتالیایی را به ایران می‌آورد که به‌همراه آنها نیز انتقال دانش صورت خواهد گرفت.

شیرازی اضافه کرد: در این ارتباط با دانشگاه پیام نور و امیرکبیر نیز تفاهمنامه‌ای نوشته شده است تا اساتید ایرانی در کنار اساتید ایتالیایی در امر آموزش به اصناف و تولیدکنندگان حضور یابند تا با کمک آنها مدل‌های خود را برای عرضه در بازارهای جهانی مهیا کنیم.

وی در پایان صحبت‌های خود اعلام کرد تولیدکنندگان داخلی زیر نظر ایتالیایی‌ها و فرانسوی‌ها اقدام به توسعه برندهای داخلی می‌کنند تا قابلیت حضور در بازارهای جهانی را کسب کنند.



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *