محصولات ایرانی به کام برندهای اروپایی! ۲۵ اردیبهشت, ۱۳۹۵

هرچند که مزیت‌های قیمتی و کیفیت محصولات تجهیزات پزشکی ایرانی دلیلی برای صادرات این محصولات به ۴۰ کشور دنیاست، اما به گفته دبیر اتحادیه صادرکنندگان، کشور‌هایی همچون آلمان و ایتالیا که علاقه‌مند به محصولات ایرانی هستند، از “برند” خود روی محصول ایرانی استفاده و سپس آن محصول را در بازار خود یا بازار‌های صادراتی عرضه می‌کنند.

اقتصاد پرس: محمدرضا کمپانی با بیان اینکه سالانه ۲۵ میلیون دلار تجهیزات پزشکی از طریق این اتحادیه صادر می‌شود، گفت: گرچه نمی‌توان آمار دقیقی از میزان صادرات تجهیزات پزشکی ارائه کرد، اما آمارها توسط شرکت‌های صادر کننده حاکی از آن است که سال گذشته ۱۳ میلیون دلار تجهیزات پزشکی صادر شده و در کنار آن نیز حدود ۱۲ میلیون دلار صادرات قطعات تجهیزات پزشکی را به کشور‌های هدف داشته‌ایم.

وی با اشاره به این که عمده اقلام صادراتی شامل دستگاه مانیتور قلب، انکیواتور، کوتر جراحی و کالاهایی است، افزود: به دو صورت در حال انجام صادرات هستیم؛ در وهله اول بازار‌هایی هستند که پس از شناسایی، محصول صادر می‌شود و گونه دیگر صادرات این است که با راه‌اندازی خط تولید و آموزش مونتاژ محصولات بعد از ارسال پارت‌های محصولات تولیدی در بازار هدف صورت می‌گیرد.

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی با بیان‌اینکه در حال حاضر ۳۰ تا ۴۰ درصد اقلام مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود، گفت: میزان تولید ۲۵ میلیون دلاری تجهیزات پزشکی در داخل کشور در مقابل واردات یک میلیارد دلاری این محصولات رقم ناچیزی است که برای ایجاد توان مناسب صادراتی نیاز است ایران را که پیش از این به عنوان یک واردکننده تجهیزات پزشکی شناخته می‌شد، نام خود را به‌عنوان یک تولیدکننده در این صنعت جا بیندازد.

وی با بیان‌اینکه این اتحادیه تلاش می‌کند با شرکت در رویداد‌های بین‌المللی توانایی‌های تولیدی خود را به جهان معرفی کند، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با حضور پر رنگ در نمایشگاه‌های جهانی در قالب پاویون‌ها و نمایشگاه بین المللی، به همراه شرکت‍های توانمند داخلی دیگر برای جذب بازار و مشتری های خارجی، بازارهای صادراتی در این حوزه را توسعه دهیم.

منبع: ایسنا



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *