جذب سرمایه‌گذار برای قطعه سوم‌ ۲۴ شهریور, ۱۳۹۵

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: دو قطعه اول از آزادراه بتنی اصفهان-شیراز به طور متوسط ۳۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای اجرای قطعه سوم نیز به زودی فراخوان جذب سرمایه‌گذار برگزار خواهد شد.

اقتصاد پرس: علی نورزاد با اشاره به‌ پیشرفت ۳۳ درصدی قطعه اول و دوم آزادراه اصفهان-شیراز‌ اظهار داشت: این دو قطعه از ‌تنگ خیاره‌ تا سده آغاز شده و از سده تا ایزدخواست‌ ادامه می‌یابد.

وی افزود: طول هرکدام از قطعات ۱۰۵ کیلومتر است و پیشرفت کنونی قطعه سده تا خیاره ۳۸ درصد و از ایزد‌خواست تا سده ۲۷ درصد است که بر این اساس، میزان پیشرفت این دو قطعه به طور متوسط ۳۳ درصد است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: منابع مالی لازم به پروژه آزاد‌راه اصفهان – شیراز تزریق شده و پیمانکار هم فعال است البته این پروژه با مشکلاتی همچون موانع ارزیابی، تملک اراضی و بهره گیری از تکنولوژی جدید(رویه بتن به جای آسفالت) مواجه بوده و همین موضوع پیشرفت پروژه را با تاخیر همراه کرده است.

نورزاد اظهارکرد: ارزیابی در دو قطعه (خیاره تا سده و سده تا ایزدخواست) بالای ۸۰ درصد پیشرفت داشته اما تملک هم مهم بوده و این موضوع مشکلاتی را در پیشرفت کار ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر ساخت این دو قطعه، یک قطعه  ۱۱۷ کیلومتری هم درحال بررسی و مطالعه است که ایزدخواست را به اصفهان متصل می‌کند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور با اشاره به آغاز ساخت قطعه سوم در ماه‌های آتی گفت: براساس برنامه قرار است در آینده نزدیک، فراخوانی برای جذب سرمایه‌گذار برگزار شود که این موضوع نیازمند مصوبه هیات وزیران است.

نورزاد‌ گفت: ساخت پروژه آزادراه اصفهان- شیراز از سمت شیراز آغاز شده است و با اجرای ۱۱۷ کیلومتر قطعه سوم به اصفهان متصل می‌شود.

بنابراین گزارش ساخت نخستین آزادراه بتنی ایران (اصفهان-شیراز) با ۶ باند رفت و برگشت به طول ۱۰۵ کیلومتر، آغاز شده است و با اجرای این پروژه علاوه بر کوتاه کردن ۲٫۵ ساعته مسیر تهران به شیراز و کوتاه کردن یک  ساعته مسیر تهران به اصفهان، هزینه‌ نگهداری از راه‌ها کاهش یافته و رونق به کارخانه‌های سیمان‌سازی کشور بازمی‌گردد.

منبع: فارس



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *