ایران برای حضور در بازار بزرگ روسیه باید لابیگری کند ۱۵ شهریور, ۱۳۹۵

مدیرمرکز مطالعات ایران معاصر در روسیه با اشاره به اینکه کالاهای ایرانی ازلحاظ کیفی مشکلی برای حضور در بازار روسیه ندارد گفت: ایران تا به امروز اقدامی برای لابی کردن در بازار بزرگ روسیه نداشته است و اما سایر کشورها از این طریق کالا عرضه می‌کنند.

اقتصاد پرس:رجب سفراوف اظهار کرد: دلیل عدم حضور مناسب ایران در بازار روسیه نداشتن لابی‌هایی است که سایر کشورهای اروپایی و از جمله ترکیه از آن برخوردار است.

وی افزود: فروش کالاهای سایر کشورها در بازار روسیه از طرق لابی‌های انجام می‌شود و کیفیت کالاهای ایرانی به‌طورمعمول مشکلی برای حضور در بازار روسیه را ندارند.

سفراوف خاطرنشان کرد: فعالیت بخش خصوصی ترکیه در بازار روسیه و لابی‌گری های که انجام می‌دهد باعث جذب بخش دولتی روسیه نیز شده است.

وی تصریح کرد: راه و روش زیادی برای حضور در بازار روسیه وجود دارد و این راه‌ها با توجه به کشور مقصد و نوع کالا متفاوت بوده  اما ایران تا به امروز اقدام مناسب و بازاریابی لازم در این خصوص نداشته است.

منبع:تسنیم



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.