برند سازی حلقه مفقوده پوشاک تولید داخل ۹ شهریور, ۱۳۹۵

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: یکی از نقاط ضعف صنعت پوشاک کشور فقدان برندسازی مناسب است که این امر سبب روی آوردن تولیدکنندگان داخلی به استفاده از مارک های خارجی شده است.

اقتصادپرس: افشار فتح الهی معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان  در خصوص وضعیت صنعت نساجی کشور گفت:این صنعت از نبود تکنولوژی  روز دنیا رنج می برد، علاوه براین قاچاق پوشاک نیز آن را ضربه پذیر کرده است.

وی تصریح کرد:با وجود اقدامات صورت گرفته در برخورد با قاچاقچیان پوشاک اما نیاز به تدوین برنامه های مدون و بلند مدت در این خصوص همچنان احساس می شود.

فتح الهی در ادامه اظهار داشت: جلوگیری از قاچاق کالا در این بخش زمینه ساز رونق اقتصادی خواهد بود  چرا که رشد این صنعت درسال های اخیر نشان می دهد که تولیدات داخل پاسخگوی نیاز کشور است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اشاره به اینکه تا کنون اقدامات مناسبی در راستای مبارزه با قاچاق کالا صورت گرفته است، ادامه داد: حفظ این روند نیازمند حمایت قاطعانه دولت است.
وی گفت: صنعت نساجی یکی از صنایع اشتغال زا محسوب می شود و ارزش افزوده بالایی برای مواد خام موجود در کشور ایجاد می کند از این رو باید هرچه بیشتر تقویت شود.

برند سازی حلقه مفقوده پوشاک ایرانی

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان اینکه برند سازی پوشاک ایرانی باید در دستور کار دولت قرار گیرد، گفت: یکی از نقاط ضعف صنعت پوشاک نبود برند مناسب و معتبر جهانی است.

فتح الهی با بیان اینکه ضعف ساختاری در برندسازی سبب روی آوردن تولید کنندگان به مارک های تقلبی می شود، اظهار داشت: این موضوع را باید در فرهنگ خرید مردم جستجو کرد که چرا همواره فکر می کنند مارک خارجی دلیلی بر مرغوب بودن جنس است.

وی عنوان کرد: باید از طریق فرهنگ سازی مناسب، مردم را راغب به خرید اجناس ایرانی  کرد و البته در این مسیر تولید کنندگان نیز باید جنس مرغوب با نشان ایرانی  به بازار عرضه کنند.

تخریب بازار داخل از طریق واردات بی رویه چادر مشکی

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در پاسخ به این سوال که چرا آمار واردات چادر مشکی در کشوربالا است، عنوان کرد: بخش خصوصی به دلیل اینکه حجم سرمایه گذاری در این صنعت بسیار بالاست هیچگاه به صورت مستقل وارد عمل نشده و این امر واردات چادر مشکی را افزایش داده است.

وی معتقد است که عمده واردات چادر مشکی به صورت قاچاق بوده است و تداوم این امرتخریب بازار داخلی را به دنبال خواهد داشت.

فتح الهی تصریح کرد:دولت باید از طریق کنترل مرزها، تعرفه های بالا و نیز حمایت از سرمایه گذاران داخلی زمینه را برای حضور پررنگ بخش خصوصی در این صنعت فراهم کند.

وی اظهار داشت: ریسک سرمایه گذاری در صنعت نساجی بالا است لذا دولت و بخش خصوصی باید به صورت مشارکتی در این بخش سرمایه گذاری کنند.

افتتاح ۲۸ واحد صنعتی به مناسبت هفته دولت

به گفته وی به مناسبت هفته دولت ۲۸ واحد صنعتی جدید در استان تهران افتتاح شد که مجموع سرمایه گذاری این واحد ها ۹۰۲ میلیارد تومان بوده و  ۳ هزار و ۳۲۴ شغل به واسطه این سرمایه گذاری ها ایجاد شده است.

فتح الهی افزود: این واحد ها در رشته های مختلف صنعتی از جمله صنایع دانش بنیان، برق و الکترونیک، قطعات خودرو، صنایع غذایی، لوازم خانگی و برخی از مواد شوینده راه اندازی شده است.



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *