حمایت از تولید داخل زمینه ساز توسعه صادرات ۱۸ اردیبهشت, ۱۳۹۵

مدیرعامل یکی از شرکت‌ تاسیسات نفتی گفت:اجرای اقتصاد مقاومتی ، تسهیل راه صادرات و ارتقای توان فناوری از طریق توسعه بازارهای تولید داخلی ممکن خواهد شد.

اقتصاد پرس: بهرام بارانی مدیرعامل یک شرکت تأسیسات نفتی در صنعت نفت ورود تکنولوژی به سادگی اتفاق نمی‌افتد زیرا که تجهیزات هر پروژه برای پروژه دیگر قابل استفاده نیست و در واقع دانش فنی این بخش از صنعت اکتسابی نبوده و باید به واسطه هر کشوری خلق شود.

وی بیان کرد: در ایران دارای دو ویژگی برتر یعنی نیروی انسانی و رتبه علمی موجود است به طوریکه رتبه علمی کشور سال گذشته در جهان ۳۳ بوده ولی رتبه فناوری ۱۳۰ است و متأسفانه یک خلاء بسیار بزرگ بین این دو وجود دارد.

وی ادامه داد: دانش تجربی وقتی اتفاق می‌افتد که در هر شرایطی از تولیدکنندگان داخلی خرید کنیم و این به معنای اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی در عمل است زمانی که صرفا واردکننده محصولات از خارج باشیم در واقع به نابودی تولید داخلی کمر بسته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه ما در صنعت ساخت کمپرسور و تراکم سازی در جهان شاخص هستیم افزود: در حال حاضر با یک شرکت حرفه‌ای در زمینه ساخت تجهیزات خرید خط تولید در حال بستن قرارداد هستیم تا در آینده در خاورمیانه کارخانه‌ای با مشارکت یکدیگر تأسیس کرده و با استفاده از دانش فوق مدرن تولید کمپرس از آنها محصولات باکیفیت بالا، قیمت پایین و قابل رقابت در بازارهای جهانی تولید کنیم و بدون واسطه در زنجیره تأمین محصول در جهان قرار بگیریم.

وی تصریح کرد: الان در حوزه تکنولوژی تولید کمپرسور در رتبه دوم جهان در نوع رفت و برگشت با فشار ۷۵۰ بار هستیم هرچند در حوزه کیفیت در کلاس جهانی قرار گرفته و به همین دلیل می‌توانیم به راحتی صادرات خود را به تمام نقاط جهان داشته باشیم.

وی تأکید کرد: متأسفانه توانایی سرویس دهی به دلیل تحریم‌ها تضعیف شده و محدودیت مراودات بانکی موجب کاهش سطح تعامل ما با شرکت‌های دیگر جهان گشته است.

بارانی افزود: در اقتصاد ایران اگر توجه کامل به مقوله اقتصاد مقاومتی بشود قطعا موفق خواهیم بود و تنها راه رونق اقتصادی اجرای درست سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و نکته مهم این است که اقتصاد مقاومتی کاملا با ورود به بازارهای جهانی هماهنگ است.

وی در ادامه گفت: متأسفانه سازندگان داخلی به شدت از بی‌مهری‌های دولت رنج می‌برند و عدم اطمینان به شرکت‌های خصوصی و پایین بودن فروش داخلی موجب شده تا نتوانیم اعتماد خارجی‌ها را به راحتی درج نماییم.

منبع: باشگاه خبرنگاران



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *