ضرورت توسعه بانکرینگ درایران/کاهش شدید کرایه حمل درکشتیرانی ۲ شهریور, ۱۳۹۵

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با اشاره به اینکه باید صنعت بانکرینگ را در کشور توسعه دهیم، گفت: کرایه حمل کالا به شدت کاهش یافته است.

اقتصادپرس: علی اکبر صفایی در نخستین سمینار تخصصی سوخت رسانی دریایی در خلیج فارس با بیان اینکه در حوزه دریایی، تحریم ها به معنای واقعی برداشته شده است، گفت: بجز مباحث بانکی، سایر موضوعات مربوط به بیمه، پرچم، کلاس و ارائه خدمات حل شده است.

وی افزود: فضای بسیار مطلوبی برای افزایش عملکرد و کارکرد در این حوزه وجود دارد اما خبر بد این است که پس از برجام ما شاهد کاهش نرخ کرایه حمل و نقل دریایی در تمامی بخش های کشتیرانی هستیم و شرکت های کشتیرانی مجبورند تا در بخش هزینه ها و درآمدها دقت بیشتری داشته باشند.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با اشاره به اینکه در زمانی که نرخ بانکرینگ ۶۰۰ یا ۶۲۰ دلار بود این عدد به ۶۰ درصد هزینه کشتی‌ها هم می رسید، افزود: اما الان این موضوع به عنوان یک شاخص تاثیرگذار مطرح است و همه شرکت ها تلاش دارند تا هزینه ها را به حداقل برسانند.

وی با بیان اینکه نکته بعدی اقتصاد مقاومتی و سیاست های اجرایی اقتصاد مقاومتی است، گفت: در زمان تحریم اکثر شرکت ها بانکرینگ را از خارج تهیه می کردند اما الان اقدامات گسترده ای شده و شرکت نفتکش و کشتیرانی ۹۰ درصد سوخت را از داخل تامین می کنند.

صفایی با اشاره به بازار مناسب صنعت بانکرینگ در کشور گفت: به علت اهمیت هزینه بانکرینگ در سبد هزینه کشتی، باید این بخش توسعه پیدا کند زیرا ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تن سوخت با نرخ ۳۰۰ دلار عدد قابل توجهی است و امروز شرکت های کشتیرانی با استفاده از نرم افزارهای موجود، زمان خرید را رصد می کنند.

مدیر عامل شرکت ملی نفتکش با اشاره به اینکه در دنیا عرضه LNG افزایش یافته است، گفت: در حال حاضر کشتی های بزرگ بر اساس LNG ساخته می شوند.

منبع: مهر



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *