نفس ایکو باز شد ۱۹ مرداد, ۱۳۹۵

استرالیس را می توان از بی حاشیه ترین و کم سر و صدا ترین کامیون های موجود در ایران دانست که نسل فعلی آن در بازار ایران با وجود قدرت ۴۸۰ اسب بخاری آن در کنار جعبه دنده اتوماتیکش، چندان سر و صدایی به پا نکرده بود

اقتصادپرس:با روی کار آمدن ولوو FH۵۰۰ نسل جدید و از طرفی معرفی اسکانیا R۵۶۰ هشت سیلندر در ماه های گذشته، این بار نوبت به ایویکو رسید تا با پیشرانه ای یورو ۵ و ۵۰۰ اسب بخاری به همراه کابین نسل جدید آن در ایران خبرساز باشد.

استرالیس کشنده ای دوست داشتنی است و کمتر کسی را می توان پیدا کرد که برای این کامیون احترام قائل نشود و این ویژگی در نسل جدید این کامیون نمود بیشتری پیدا کرده است. این کشنده در نسخه جاده ای خود که با نام Hi-way شناخته می شود و نسل جدید معرفی شده در کشورمان نیز از همین اتاق است، توانسته است به عنوان کامیون سال ۲۰۱۳ اروپا انتخاب شود که با وجود رقبای قدرتمندی مثل مرسدس بنز آنتوس و مان TGX یک موفقیت بزرگ برای این کامیون محسوب می شود.
نسل جدید این کشنده دارای تفاوت های ظاهری آشکاری با نسل قبلی آن است که تغییر در جلو پنجره از بارز ترین آن هاست. نکته مهم تر در خصوص حضور این کشنده در صف ۵۰۰ اسبی های کشورمان در این است که در آن از موتوری با تکنولوژی بالاتری نسبت به کشنده ولوو استفاده شده است که استاندارد یورو ۵ بودن آن نشان از همین برتری دارد. ضمن این که با وجود گیربکس اتوماتیک و قیمت گذاری مناسب  که با وجود بازار کاملا شفاف و وضعیت نامناسب تجاری ها و حضور رقبای قدرتمند، بعید است از این قسمت دچار ایراد شود، می تواند مشتریان زیادی از خریداران دیگر برند ها را به سمت خود جلب کند.
زامیاد نماینده ایویکو در کشورمان است و بعد از عرضه کشنده  های ایویکو چون توربو استار، یوروتک، تراکر و استرالیس، شانس خود را این بار با استرالیس ۵۰۰ آزمایش کرده است که می توان به موفقیت آن امید زیادی داشت. این کشنده هم چون دیگر ساخته های ایویکو از پیشرانه های سری کرسر برخوردار است. پیشرانه کرسر ۱۳ یورو ۵  این کشنده با ۱۳ لیتر حجم از بیشترین قدرتی برابر با ۵۰۰ اسب بخار بهره مند است که بیشینه گشتاور تولیدی توسط آن نیز به رقم بسیار خوب ۲۳۰۰ نیوتن متر می رسد که با وجود در دسترس بودن قسمت اعظمی از آن در دور موتور پایین، می توان گفت باز هم از این ایویکو باید مثل دیگر ساخته های این شرکت، انتظار چابکی بالایی داشت.

منبع: عصر خودرو



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *