بی مهری دولت با مترو اپیدمی شده است ۱۸ مرداد, ۱۳۹۵

مدیر عامل شرکت مترو تهران با اشاره به اینکه بی مهری دولت با مترو اپیدمی شده است و دولت به دولت به ارث می‌‌‌رسد، گفت: مترو از خرید ایرباس واجب‌تر است، ایرباس را مدیران و پولدارها سوار می‌شوند اما مترو را ۹ میلیون شهروند سوار می‌شوند.

اقتصادپرس: هابیل درویشی در مراسم افتتاح ایستگاه متروی سهروردی، با بیان اینکه این ایستگاه هجدهمین ایستگاه از طولانی ترین خط متروی تهران است که از امروز در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد، اظهار داشت: با بهره برداری از این ایستگاه روزانه ۳۰ هزار سفر به سفرهای متروی تهران اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: در سال ۸۴، ۷۹ کیلومترو مترو شامل ۳۵ کیلومتر تونل مترو تحویل گرفته ایم. این در حالیست که امروز ۲۰۷ کیلومتر مترو و بیش از سه و نیم میلیون جابه جایی را روزانه شاهد هستیم. در سال ۹۶ نیز با بهره برداری از ۱۰۰ کیلومتر خط، طول خطوط مترو تهران به ۳۰۰ کیلومتر خواهد رسید.

مدیر عامل شرکت مترو تهران با بیان اینکه ۲۰ قطار نیز تا پایان سال جاری به ناوگان ریلی پایتخت اضافه می‌شود، تصریح کرد: اتمام خطوط در دست ساخت متروی تهران ۱۲ هزار میلیارد تومان هزینه دارد که از ابتدای سال جاری تاکنون ماهانه بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان در سه پروژه خط ۶،۷ و فرودگاه امام(ره) هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه تأمین ۱۲ هزار میلیارد تومان برای شهرداری بسیار سنگین است، گفت: طبق قانون دولت باید ۵� درصد هزینه ساخت مترو را بدهد، ولی ما توقع پرداخت نصف هزینه آن را هم نداریم، دولت اگر یک سوم یا حتی یک چهارم از هزینه مترو را هم بدهد، غنیمت است.

درویش تصریح کرد: قصد نداشتم گلایه کنم اما واقعاً چاره‌ای نیست در حال حاضر که در مرداد ماه قرار داریم، دولت ریالی به مترو پرداخت نکرده این درحالیست که در سال ۹۴ هم تنها ۴۰ میلیارد پول از دولت دریافت کردیم.

مدیرعامل مترو پایتخت خاطرنشان کرد: بی مهری دولت با مترو اپیدمی شده و دولت به دولت به ارث می‌‌‌رسد، اما جای سوال است که چه کاری واجب تر از مترو و توسعه حمل و نقل عمومی در جهت رفاه شهروندان وجود دارد؟

درویشی با تاکید بر اینکه مترو از خرید ایرباس واجب‌تر است، گفت: ایرباس را مدیران و پولدارها سوار می‌شوند اما مترو را ۹ میلیون شهروند سوار می‌شوند، بنابراین انتظار داریم دولت از فاینانس، فروش اوراق مشارکت و پول‌های بلوکه شده به متروی تهران کمک کند.

مدیرعامل متروی تهران در ادامه اظهار داشت: عملیات ساخت مترو کاری عمرانی دیده می‌شود. این در حالیست که عملیات احداث مترو عملیات صنعتی است. بنابراین وقتی آن را شروع می کنیم، نمی‌توان عملیات را تعطیل کرد‌.

منبع: تسنیم



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *