تبلیغات گسترده کالای وارداتی تهدیدی جدی برای تولید داخلی ۱۵ تیر, ۱۳۹۵

یک نماینده دور نهم مجلس شورای اسلامی گفت:هزینه های سنگین تبلیغاتی کالاهای وارداتی تهدید بزرگی برای تولیدات داخلی است که به اقتصاد کشور ضربه می زند .

اقتصادپرس: محسن صرامی نماینده دور نهم مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت:تبلیغات و کیفیت محصولات و کالاهای داخلی به گونه ای باید باشد تا قدرت انتخاب و میل به خرید مصرف کنندگان را بالا ببرد و همچنین ارائه تسهیلات و خدمات پس از فروش نیز برای جلب رضایت و اعتماد مردم و سود رسانی به بازار داخلی کمک بزرگی خواهد کرد.

وی با اشاره به افزایش تبلیغات کالاهای وارداتی در شهرهای بزرگ تصریح کرد : هزینه های سنگین تبلیغاتی تهدید بزرگی برای تولیدات داخلی است و این روزها تبلیغات کالاهای خارجی به حدی فراگیر شده است که مانع از حمایت محصولات داخلی می شود .

این نماینده مجلس افزود: محصولاتی مانند یخچال فریزر نمونه بارزی از کالاهای وارداتی است که انواع خارجی آن در نقاط مختلف تبلیغ می شود و جلوی ارائه محصولات داخلی و استقبال مردم را می گیرد .

صرامی ادامه داد : متاسفانه به دلیل نبود تکنولوژی های لازم در کالاهای داخلی ما با مشکلات به روز رسانی محصولات مواجه هستیم ،اما با فراهم سازی این بستر می توان گفت که محصولات ایرانی از نظر کیفیت با بسیاری از کالاهای خارجی قابل رقابت هستند.

این نماینده دور نهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود معضلات حاکم در بازار واردات کالاهای خارجی افزود : در بیشتر مواقع حتی با وجود نظارت و تذکر هایی در خصوص جلوگیری از عرضه کالاهای وارداتی، تنها اتفاقی که در این میان روی می دهد زدن بر چسب ساخت ایران بر روی این اجناس است .

صرامی اشاره کرد : ارائه تسهیلات ویژه و نقدینگی های لازم  از سوی سیستم بانکی به تولید کنندگان داخلی می تواند زمینه را برای رقابت ایران با کشورهای دیگر را در بازارهای جهانی مهیا سازد.

وی در پایان در خصوص راهکارهای مناسب برای پیشگیری چنین معضلاتی گفت : پرهیز از تبلیغات و شعارهای بی هدف ،حمایت از تولیدکنندگان داخلی ، برخورد جدی با دلالان و سودجویان و فرهنگ سازی مصرف تولیدات داخلی  می تواند تا حدود زیادی از مشکلات بخش تولید بکاهد.



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *